افسردگی و کاهش وزن
افسردگی و کاهش وزن

افسردگی و کاهش وزن

افسردگی و کاهش وزن | آیا چاقی باعث افسردگی می شود ؟

افسردگی و کاهش وزن
تحقیقات اخیر نشان داده اند که چاقی و مشکلات روحی ارتباط مستقیم و تنگاتنگی باهم دارند . التهاب ناشی از چاقی و اضافه وزن باعث افسردگی می شود . کاهش التهاب در بدن باعث تقویت روحیه و تعادل احساسات است .

التهاب ناشی از پاسخ بدن به جراحات , عفونت ها , آلرژی , استرس و یا بیماری های مزمن است . سطح مشخصی از التهاب برای بدن ضروری و مفید است . مشکلات از زمانی آغاز می گردد که سطح التهاب در بدن افزایش یافته و مزمن می شود .

التهاب مزمن باعث خستگی , درد , بی حوصلگی , عدم تمرکز و دشواری در کاهش وزن می گردد . علائم بیشتر بیماری ها و مشکلات سلامتی ناشی از التهاب اضافی در بدن است . به نظر می رسد سطح بالای التهاب در بدن باعث تسریع فرآیند پیری و افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی , سکته و سرطان در افراد می گردد .

مطالعات نشان داده اند که فاکتورهای التهابی نظیر C-پروتئین و سیتوکین ها در افراد مبتلا به افسردگی در مقایسه با افراد سالم تا حد زیادی افزایش یافته است .

 

 

افسردگی و کاهش وزن
افسردگی و کاهش وزن

 

آیا افسردگی نیز باعث چاقی می گردد ؟؟؟
افراد افسرده نیز برای تسکین مشکلات و آرامش روانی به غذا خوردن پناه می برند . در بین این افراد چاقی در در ناحیه شکم مشاهده می شود که به دلیل افزایش بیش از حد سطح هورمون کورتیزول در بدن این افراد است .
کورتیزول که هورمون استرس است باعث چاقی شکمی و تجمع چربی در ناحیه کمر , و کاهش حجم عضلات و تراکم استخوانی در فرد می شود .

بهترین راه حل برای رفع افسردگی و کاهش میزان کورتیزول در بدن انجام ورزش روزانه است . حداقل بیست دقیقه پیاده روی روزانه را در برنامه روزانه خود داشته باشید . این کار باعث کاهش سطح هورمون استرس و بهتر شدن حال و حوصله تان می گردد . همچنین موجب سوزاندن کالری اضافی و کاهش وزن است .

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

زردچوبه و افسردگی

زردچوبه و افسردگی

زردچوبه و افسردگی زردچوبه در درمان سرطان، افسردگی و دیابت موثر است زردچوبه یک ضد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *