زردچوبه و افسردگی
زردچوبه و افسردگی

زردچوبه و افسردگی

زردچوبه و افسردگی

زردچوبه در درمان سرطان، افسردگی و دیابت موثر است

زردچوبه یک ضد افسردگی شگفت انگیز!
ترکیب فعال زردچوبه کورکومین نام دارد که تحقیقات جدید بیان می کنند که به عنوان داروی قوی ضد افسردگی می تواند عمل کند.

زردچوبه گیاهی دارویی است که صورت خشک و پودر شده آن بیشتر مصرف می شود. از ایام قدیم مصارف دارویی در طب های مخالف داشته است. کورکومین خاصیت ضد التهابی بسیار قوی دارد و این می تواند یکی از مکانیسم های آن برای درمان افسردگی باشد.

افسردگی بیماری روحی است که می تواند کیفیت و حتی کمیت زندگی فرد را تحت تاثیر قرار دهد. داروهای ضد افسردگی بسیاری وجود دارند اما تاثیرات حداقلی در درمان افسردگی دارند. اغلب داروهای شیمیایی ضد افسردگی عوارض جانبی دارند که بیمار قادر نیستد دارو درمانی را ادامه دهد. افزایش اشتها و چاقی یکی از عارضه این قبیل داروها است.

علت افسردگی چیست؟
به صورت مختصر می توان گفت هر چیز غیر عادی در زندگی قرد می تواند او را مستعد افسردگی کند, استرس مزمن, نگرانی, تغییرات هورمونی, رزیم غذایی, محیط زندگی و اب و هوا و …

زردچوبه و افسردگی
زردچوبه و افسردگی

و اما نقش تغذیه …
تغذیه چه جایگاهی در درمان بیماری هایی نظیر افسردگی دارد؟
در واقع هر آنچه که ما میخوریم تاثیر مستقیمی در ایجاد نشاط و یا افت انرژی و حوصله ما دارد. پس نقش تغذیه در سطح کیفی زندگی بسیار پر اهمیت است.

تحقیقات مختلف نشان داده اند که بیشتر افرادی که دچار افسردگی می شوند میزان التهاب در بدنشان فوق العاده بیشتر شده است.

علت این التهاب چیست؟

یکی از این علل رژیم غذایی ناسالم است. خوردن غذاهای فست فودی, چرب, پر از قند , غذاهای فرآوری شده و … همگی باعث افزایش التهاب در بدن می شوند. زیرا با تغییر جمعیت میکروب های مفید روده باعث اختلال عملکرد کبد و سیستم پاکسازی آن می کنند. در نتیجه سموم در بدن باقی می مانند و ایجاد التهاب می کنند.

کورکومین موجود در زردچوبه فعالیت های ویژه ای در بدن انجام می دهد. اصلی ترین کار آن غیر فعال کردن برخی آنزیم ها و در نتیجه منجر به کاهش التهاب در بدن می شود. مکانیسم دیگر آن افزایش میزان سروتونین و دوپامین در مغز است که موجب شادابی و نشاط فرد می شود.

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

doctormovahed.com ادویه های مجاز در بارداری

ادویه های مجاز در بارداری مجاز به مصرف کدام ادویه در بارداری هستم؟

ادویه های مجاز در بارداری چیست؟ ادویه های مجاز در بارداری که میتوان با خیال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *