رژیم غذایی برای پوست
رژیم غذایی برای پوست

رژیم غذایی برای پوست

رژیم غذایی برای پوست

رژیم غذایی برای پوست | رژیم غذایی پر کربوهیدرات برای پوست مضر است !
برای داشتن پوستی سالم و بدون جوش این پست را مطالعه کنید .
داشتن پوست سالم وشفاف از مهمترین دغدغه خانم ها می باشد . توصیه ما این است : به جای استفاده از انواع و اقسام داروها و مواد شیمیایی آرایشی در رزیم غذایی خود تجدید نظر کنید .

مطالعات نشان داده اند که خوردن بیش از حد کربوهیدرات ها باعث بالا رفتن خطر جوش و آکنه پوستی است .
آکنه در افرادی که رژیم فاقد قند دارند بروز نمی کند . پوست اولین چیزی است که در چشم دیگران به نظر می آید , وجود جوش بیش از حد در پوست صورت حتی ممکن است باعث افسردگی و عدم اعتماد به نفس شود .

رژیم غذایی برای پوست
رژیم غذایی برای پوست

شاخص گلایسمی , ابزاری برای اندازه گیری میزان بالا رفتن قند خون پس از صرف یک ماده غذایی است. رژیم غذایی با شاخص گلایسمی بالا مانند نان , برنج , قد و شکر , غذاهای حاوی آرد سفید از محرک های اصلی ایجاد جوش می باشند . این مواد غذایی پس از خورده شدن در بدن سریعا به قند گلوکز تبدیل می شوند و باعث بالارفتن قند خون می گردند .

به دنبال افزایش قند خون , هورمون انسولین و IGF-1 ترشح می شوند . این دو هورمون باعث تولید هورمون های مردانه در بدن می شوند که در نتیجه آن در پوست مقدار زیادی چربی (sebum) تولید می شود . این چربی تغذیه اصلی باکتری های مولد جوش در پوست می باشد . تولید بیش از حد چربی باعث ایجاد جوش در پوست می شود .
قند و غذاهای پر کربوهیدرات باعث تولید بیش از حد چربی در پوست می شوند .

همچنین سطح بالای انسولین و هورمون IGF-1 باعث ازدیاد وزن و افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ می شوند .

رزیم غذایی کم کربوهیدرات , سرشار از میوه و سبزی تازه , دریافت کافی چربی های مفید و ضروری , آجیل و مغزهای/ بهترین راه برای پیشگیری از جوش زدن می باشند .

کانال تغذیه سالم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *