افزایش قدرت باروری زنان با توصیه های رژیمی
افزایش قدرت باروری زنان با توصیه های رژیمی

افزایش قدرت باروری زنان با توصیه های رژیمی

افزایش قدرت باروری زنان با توصیه های رژیمی

افزایش قدرت باروری زنان  | اگر می خواهید بچه دار شوید دکات زیر را رعایت کنید !
مادر و پدر شدن تقریبا برای اکثریت انسان ها مهم است . فاکتورهای مختلفی بر قدرت باروری موثر است .

یکی از فاکتورهای مهم , سن است . که البته اهمیت سن در خانم ها بارزتر است . بهترین سنین بارداری خانم ها از ۱۹-۲۷ سالگی است و پس از آن قدرت باروری تا حدی کاهش می یابد .
البته فاکتور بسیار مهم موثر بر قدرت باروری , رژیم غذایی است . غذاهای ناسالم باعث کاهش قدرت باروری می گردد . پس تنها نمی توان یک فاکتور (فاکتور سن ) را برای قضاوت در مورد قدرت باروری بررسی کرد . داشتن رژیم غذایی سالم , متنوع و متعادل به طور حتم به افزایش قدرت باروری می انجامد .
دریافت بیش از حد فست فودها , غذاهای فرآوری شده و صنعتی باعث برهم خوردن تعادل هورمونی و سلامت بدن می شوند . چربی های مضر باعث کاهش قدرت باروری می گردند , در حالی که چربی های مفید و ضروری برای چرخه تخمک گذاری زنان ضروری می باشند .

از دیگر عوامل موثر بر باروری , وزن است . اضافه وزن و چاقی باعث کاهش قدرت بارداری است . البته کم وزنی و لاغری بیش از حد نیز قدرت باروری را کاهش می دهد .

افزایش قدرت باروری زنان با توصیه های رژیمی
افزایش قدرت باروری زنان با توصیه های رژیمی

 

توصیه های رژیمی برای افزایش قدرت باروری

حتما در منزل غذا تهیه کنید و از خوردن غذا در رستوران ها و فست فودها پرهیز کنید . غذاهای سنتی ایرانی سرشار از ریزمغذی های مختلف می باشند در صورتی که به روش صحیح پخته شوند , نیاز بدن را به خوبی تامین می کنند .

نوشیدنی های صنعتی و انواع نوشابه ها را از رژیم غذایی خود حذف کنید . بهترین جایگزین آن ها شربت های سنتی ( شربت سکنجبین , شربت خاکشیر و تخم شربتی ) و دوغ است . البته توصیه می شود برای شیرین کردن از عسل یا شیره انگور استفاده شود .

به میزان کافی پروتئین دریافت کنید . ماهی , گوشت قرمز , مرغ , حبوبات , مغزها و شیر بهترین و غنی ترین منابع پروتئینی می باشند . سعی کنید در هر وعده غذایی حتما پروتئین دریافت کنید .

طبق مطالعه انجام شده زنانی که لبنیات کمتری دریافت می کنند بیشتر در معرض ناباروری می باشند و دچار اختلالات تخمک گذاری می شوند . حتما روزانه ۳ واحد از گروه شیر و لبنیات را در برنامه خود داشته باشید .

چربی های مفید و ضروری – امگا-۳ – برای بارداری ضروری است . مغزها , دانه گیاهان , آووکادو , ماهی از منابع این اسید چرب ضرور یمی باشند .

کربوهیدرات قهوه ای را به برنامه غذایی خود اضافه کنید . غلات قهوه ای حاوی سبوس می باشند که منافع سلامتی از جمله تامین انواع ویتامین ها و فیبر دارند .

کافئین ممنوع ! نوشیدنی های کافئینی مانند چای و قهوه , کاکائو را کمتر مصرف کنید . کافئین فعالیت عضلات رحمی را کاهش می دهد و در نتیجه باروری کاهش می یابد .

توصیه به مصرف میوه و سبزی از تکراری ترین توصیه ها است . اما به طور جدی انواع سبزی خوردن , کاهو , کلم و … را روزانه میل کنید . دو گروه میوه و سبزی تامین کننده مقدار زیادی ویتامین و املاح معدنی ضروری برای بارداری را تامین می کنند .

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

راههای افزایش قدرت بارداری

راههای افزایش قدرت بارداری

راههای افزایش قدرت بارداری   ۸ ماده غذایی که موجب تقویت قدرت باروری می‌شود! اگر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *