قند خون بالا باعث آسیب به مغز است !
قند خون بالا باعث آسیب به مغز است !

قند خون بالا باعث آسیب به مغز است !

قند خون بالا باعث آسیب به مغز است !

قند خون بالا باعث تخریب مغز
قند خون بالا , همانند استرس و ضربه می تواند برای مغز خطرناک باشد !
محققان دریافته اند که قند خون بالا اثر مخرب بر مغز دارد . دیابت نوع ۲ بیماری مزمن تمدن است که متاسفانه شیوع آن در سراسر دنیا در حال افزایش است . قند خون بالا در این بیماری اثرات مخربی بر ارگان های مختلف بدن دارند . همه ما به خوبی می دانیم که قند بیش از حد سلامت دندان ها , شکم , چشم , کلیه ها را تحت شعاع قرار می دهد . اما ایا می دانستید قند خون بالا برای مغز فاجعه است ؟؟؟

مطالعات انجام شده بر روی موش هایی که تحت رژیم غذایی پر از قند بوده اند نشان داده شده است که قند زیاد باعث تغییر و آسیب نواحی کنترل کننده رفتار و عملکرد شناختی, در مغز می گردد .

 

قند خون بالا باعث آسیب به مغز است !
قند خون بالا باعث آسیب به مغز است !

 

 

رژیم غذایی از فاکتورهای اساسی است که پاسخ های رفتاری مانند حافظه و استرس را تحت تاثیر قرار می دهد . مطالعات نشان داده اند که رژیم غذایی پر قند باعث اختلال در حافظه و حتی زوال مغزی می گردد . مشکل اصلی آن جاست که دریافت بیش از حد قند , اثر اعتیاد آور دارد و فرد به مصرف مواد غذایی شیرین و قندی معتاد می شود .

ابتلا به دیابت نوع ۲ و دریافت قند بالا دو فاکتور به شدت خطرناک برای سلامت مغز است . به این جهت توصیه می شود مبتلایان به دیابت با کنترل هرچه بهتر قند خون به فکر سلامت مغز خود باشند . همچنین این تحقیقات زنگ هشداری برای افرادی است که سالم هستند و قند زیادی در طی روز دریافت می کنند . دریافت کافی غلات سبوس دار , میوه و سبزی تازه به کاهش دریافت قند کمک شایانی دارد .
همچنین از توصیه های کلیشه ای , مبادرت به انجام ورزش چه در افراد مبتلا به دیابت و چه افراد سالم است . ورزش موجب کنترل و تنظیم قند خون است و باعث ارتقا روحیه و نشاط فرد می گردد .

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

عوارض نوسان قند خون

عوارض نوسان قند خون در افراد دیابتی

عوارض نوسان قند خون | نگذارید قند خونتان نوسان کند. چگونه از نوسان قند خون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *