راههای افزایش قدرت بارداری
راههای افزایش قدرت بارداری

راههای افزایش قدرت بارداری

راههای افزایش قدرت بارداری

 

۸ ماده غذایی که موجب تقویت قدرت باروری می‌شود!
اگر به فکر گسترش خانواده هستید و می‌خواهید طعم شیرین مادری را بچشید اولین گام اصلاح رژیم غذایی برای بارداری موفق است. این مقاله ۱۰ ماده غذایی مهم در تقویت و بهبود قدرت بارداری را معرفی کرده است که توصیه می‌شود قبل از باردار شدنبه برنامه غذایی خود اضافه کنید.

۱٫سبزیجات برگ سبز تیره
سبزیجات برگ سبز تیره مانند اسفناج, بروکلی, جعفری, نعناع, گشنیز و … موجب تقویت تخمک گذاری در زنان و در نتیجه افزایش قدرت بارور شدن دارند. البته این نوع سبزیجات علاوه بر دوران پیش از بارداری در دوران بارداری نیز مهم هستند. غنی از آنتی اکسیدان‌های قوی , آهن و اسیدفولیک می‌باشند. دریافت کافی از این نوع سبزی‌ها احتمال بروز کم‌خونی فقر آهن را کاهش می‌دهد.

۲٫حبوبات
حبوبات مانند نخود , لوبیا و عدس منبع غنی از فیبر, روی, فولات, پروتئین و کلسیم هستند. انواع غذاها با حبوبات مختلف مانند عدسی و خوراک لوبیا را در طی هفته به طور متناوب میل کنید.

۳٫شیر
طبق تحقیقات جدید شیر یکی از موادغذایی مهم برای باردار شدن است. شیر منبع غنی از کلسیم, فسفر و ویتامین D است. این مواد مغذی برای تشکیل بافت‌های جنینی ضروری است.

۴٫تخم مرغ
تخم مرغ سرشار از پروتئین است و قدرت باروری را افزایش می‌دهد. همچنین تخم مرغ موجب تقویت دستگاه تولید مثلی زنان است.

 

راههای افزایش قدرت بارداری
راههای افزایش قدرت بارداری

 

 

۵٫انواع توت‌ها
خانواده توت‌ها مانند توت سفید, تمشک , بلوبری سرشار از ویتامین ث , پتاسیم , فولات, فیبر و آب است. توت مانع از تخریب و اسیب به تخمک است. در نتیجه احتمال باردار شدن بالا می‌رود.

۶٫خشکبار
بادام, گردو, پسته سرشار از چربی‌های غیر اشباع مفید هستند که موجب تنظیم سطح هورمون انسولین می‌شوند و درنتیجه شانس باردار شدن افزایش می‌یابد. مغزها سرشار از ویتامین E هستند.

۷٫ موز
موز منبع غنی از ویتامین ب۶ است که برای تولید هورمون‌های جنسی ضروری است. موز موجب تنظیم سیکل قاعدگی و درنتیجه تخمک گذاری منظم می‌شود.

۸٫گوشت قرمز
گوشت قرمز سرشار از آهن و ویتامین ب۱۲ است. مصرف کافی گوشت مانع از بروز کم‌خونی است. کم‌خونی یکی از علل ناباروری می‌باشد.

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

افزایش قدرت باروری زنان با توصیه های رژیمی

افزایش قدرت باروری زنان با توصیه های رژیمی

افزایش قدرت باروری زنان با توصیه های رژیمی افزایش قدرت باروری زنان  | اگر می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *