ترکیبات شیر مادر برای قلب نوزاد نارس
ترکیبات شیر مادر برای قلب نوزاد نارس

ترکیبات شیر مادر برای قلب نوزاد نارس

ترکیبات شیر مادر برای قلب نوزاد نارس مفید است !

ترکیبات شیر مادر | کودکانی که از شیر مادر خود تغذیه می کنند , قلب سالم تری دارند .

فواید شیر مادر برای رشد و تکامل نوزاد به خوبی مشخص شده است . اما مطالعات اخیر حاکی از آن است که نرکیبات موجود در شر مادر موجب تقویت و بهبود عملکرد قلب نوزادان نارس می شوند . نوزادان نارس مشکلاتی مانند حفره های قلبی کوچک , ضخامت عضله قلب و کاهش کارایی خونرسانی قلب , در مورد سلامت قلب و عملکرد آن دارند . و ممکن است این مشکلات قلبی باعث تحت تاثیر قرار دادن زندگی آینده آن ها بشود .
ترکیبات موجود در شیر مادر برای پیشرفت و بهبود عملکرد قلب نیاز است . شیر مادر حاوی ترکیبات مفید است و تنها حاوی ویتامین ها و املاح معدنی نمی باشد . شیر مادر سرشار از چربی و اسید چرب های ضروری است که نقش ویژه در بدن نوزاد دارند .
همچنین منبع بسیار عالی و غنی از پروبیوتیک ها است . در گذشته تصور می شد شیر مادر کاملا استریل است , اما یافته های جدید بیان دارند که باکتری های مفید به نام پروبیوتیک ها از بدن مادر به نوزاد از طریق شیردهی منتقل می شود . که این اتفاق در نوزادانی که با شیر خشک تغذیه می شوند, رخ نمی دهد .

ترکیبات شیر مادر برای قلب نوزاد نارس مفید است !
ترکیبات شیر مادر برای قلب نوزاد نارس مفید است !

 

مطالعات انجام شده بیان دارند تغذیه با شیر مادر فواید بسیاری برای مادر و همچنین نوزاد دارد . فواید شیر مادر برای نوزاد عبارتند از : کاهش خطر ابتلا به بیماری هایی نظیر آسم , چاقی , پرفشاری خون , سرطان , عفونت و دیابت نوع ۲ .
همچنین مشاهده شده است که تغذیه با شیر مادر برای نوزادان نارس موجب تقویت عضلات قلبی و بهبود حجم و عملکرد قلب می گردد . در حالی که بهترین شیر خشک ها هرگز نمی تواند این تاثیر را برای نوزاد داشته باشد . شیر مادر حاوی آنزیم ها و آنتی بادی هایی است که به بهبود و سلامت دستگاه گوارش و سیستم ایمنی نیز کمک بسیاری می کند .

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

شیردهی - همه چیز درباره تغذیه نوزاد با شیر مادر

شیردهی – همه چیز درباره تغذیه نوزاد با شیر مادر

شیردهی – همه چیز درباره تغذیه نوزاد با شیر مادر شیردهی اصولی خواص شیر مادر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *