چربی سوزی با دوش آب سرد
چربی سوزی با دوش آب سرد

چربی سوزی با دوش آب سرد

چربی سوزی با دوش آب سرد ممکن است ؟

دوش آب سرد به سوزاندن چربی های انباشته شده کمک می کند . ممکن است در نگاه اول دوش آب سرد خیلی خوشایند نباشد اما اگر بدانید ۱۰-۱۵ دقیقه زیر دوش آب سرد قرار گرفتن چربی سوزی همانند ورزش سبک دارد , نظرتان تغییر خواهد کرد .

بدن انسان از دو نوع باقت چربی تشکیل شده است : بافت چربی قهوه ای و بافت چربی سفید .
بافت چربی سفید , کالری اضافی را ذخیره می کند و تجمع بیش از حد این بافت در بدن باعث بروز چاقی و اضافه وزن است . اما بافت چربی قهوه ای , موجب سوزاندن کالری در بدن می باشد .
اگر می خواهید بافت چربی قهوه ای بیشتر از چربی سفید داشته باشید , دوش اب سرد را تجربه کنید .  در معرض سرما قرار گرفتن موجب افزایش چربی قهوه ای است .

در معرض سرما بودن باعث افزایش سطح دو هورمون به نام های FGF21 و ایریزین است . این دو هورمون به هنگام ورزش کردن نیز افزایش می یابند . تاثیر این دو هورمون بر بافت چربی سفید است که باعث می شوند سلول های چربی سفید به چربی قهوه ای تبدیل شوند .

بافت چربی سفید از نظر متابولیکی غیر فعال است و کالری نمی سوزاند . در حالی که چربی قهوه ای از نظر متابولیکی فعال است و کالری مصرف می کند .

 

 

چربی سوزی با دوش آب سرد
چربی سوزی با دوش آب سرد

 

 

روش های افزایش بافت چربی قهوه ای

۱٫ از آب سرد نترسید ! هر روز با دوش آب سرد روز خود را آغاز کنید . این روش موجب کاهش اشتهای شما نیز می شود . ممکن در هفته هیا ابتدایی سخت باشد اما به مرور عادت خواهید کرد .
۲٫ اگر در منطقه سردسیر زندگی می کنید برای ورزش کردن به بیرون بروید . در ورزش در هوای آزاد کالری بیشتری سوخته می شود .
۳٫با انجام ورزش در آب و شنا کردن کالری بیشتری خواهید سوزاند . زیرا بدن برای حفظ دمای خود مجبور است چربی سوزی داشته باشد .

در نهایت باید بگوییم نوشیدن اب سرد ممکن است تاثیر کمی در کاهش اشتها داشته باشد اما تاثیرات مخرب آن بسیار بیشتر است . یکی از عوامل خطر ابتلا به کبد چرب نوشیدن آب یخ است . آب سرد باعث کاهش حرارت معده و کبد می شود و سوهاضمه و اختلالات گوارشی را در پی دارد .

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

پرخوری - چگونه از پرخوری جلوگیری کنیم؟

پرخوری – چگونه از پرخوری جلوگیری کنیم؟

پرخوری – چگونه از پرخوری جلوگیری کنیم؟ پرخوری پرخوری که ممکن است ترکیب از علل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *