غلبه بر دیابت
غلبه بر دیابت

غلبه بر دیابت

غلبه بر دیابت

بایست و غول دیابت را مغلوب کن!
با رزیم غذایی دیابتی و انجام ورزش دیابت را شکست بدهید! بیشتر ایرانیان وقت خود را به صورت نشسته و بدون فعالیت و تحرک جسمانی صرف می کنند. تحقیقات جدید بیان می کنند در صورتی یک اصل را رعایت کنید به خوبی قادر خواهید بود دیابت را کنترل کنید: برای حفظ سلامتی کمتر بشین و بیشتر بایست!

سبک زندگی نشسته و بی تحرک با افزایش احتمال ابتلا به دیابت نوع ۲, چاقی, سرطان و بیماری های قلبی ارتباط مستقیم دارد. همچنین انجام ورزش نامنظم و بی تحرکی در فواصل آن خود از عوامل ایجاد دیابت است. پس ورزش و تحرک منظم را جدی بگیرید.

در بدن افراد دیابتی مقاومت به انسولین وجود دارد و با پیشرفت روند بیماری مقاومت به لپتین نیز ایجاد می شود. هورمون لپتین نقش ارسال پیام سیری را از مغز دارد. اختلال در عملکرد هورمون لپتین باعث اختلال در روند ایجاد سیری است به همین علت فرد همیشه احساس گرسنگی دارد و دچار پرخوری می شود. به همین علت است که بیشتر افراد دیابتی چاق هستند.

فعالیت بدنی یکی از اصول اساسی کنترل دیابت است. این راهکارها را عمل کنید تا حدی سطح فعالیت جسمانی خود را افزایش داده باشید.

غلبه بر دیابت
غلبه بر دیابت

پارک و پیاده روی – به جای رفتن به فروشگاه و رستوران, خرید کردن و یا غذا خوردن بهتر است وقت خود را در بوستان و پارک بگذرانید. تا علاوه بر فعالیت بدنی, دچار پرخوری نیز نشوید.

استراحت فعال – در ساعاتی که سرکار هستید یک زمان کوتاهی را برای حرکت یا نرمش قرار دهید.یا مثلا می توانید برای رفتن به طبقات دیگر به جای آسانسور از پله ها استفاده کنید.

ایستاده کار کنید – چه کسی گفته است که حتما باید ساعات زیادی پشت میز بنشینید و کارهایتان را انجام دهید؟ تا جایی که امکان دارد بخشی از کارهای خود را ایستاده انجام دهید. در این بین نیز کمی راه بروید.

زمان تماشای تلویزیون را به ورزش کردن اختصاص دهید – توصیه می کنیم بخش زیادی از زمان تماشای تلویزیون را ورزش کنید حتی اگر امکان این که به پارک یا باشگاه را بروید, ندارید در منزل به خانواده خود ورزش کنید.

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

چرا ورزش نمی کنیم

چرا ورزش نمی کنیم ؟

چرا ورزش نمی کنیم ؟ ما چرا از ورزش فرار می کنیم؟ با سبک زندگی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *