مصرف ژله در بارداری
مصرف ژله در بارداری

مصرف ژله در بارداری

مصرف ژله در بارداری

ماده اصلی تشکیل دهنده ژله های موجود در بازار از ژلاتین است. ژلاتین از استخوان گاو, خوک و یا پوست بعضی ماهی ها تولید می شود.

ژلاتین نوعی پروتئین است که به دلیل داشتن آمینو اسیدهای ضروری برای سلامت استخوان مفید است. همچنین ژلاتین حاوی مقدار کمی کلسیم, آهن, سدیم و پتاسیم است.

ژلاتین گرفته شده از استخوان گاو بسیار مغذی است و برای سلامت استخوان و عضروف به ویژه در مادران باردار مفید می باشد. اما قیمت آن بسیار بالاست.

مصرف ژله در حد ماهی یک یا دوبار مشکلی برای مادر و یا جنین ایجاد نمی کند. اما اگر زیاده از حد تمایل به خوردن ژله ها دارید باید بگوییم مضر است.

ژله های موجود در بازار حاوی رنگ های خوراکی هستند. دوزهای پایین از رنگ خوراکی مشکل زا نیست اما اگر هر روز یک بسته ژله مصرف کنید قطعا برای شما مضر است.

از طرفی دیگر ژله کالری بالا و مواد مغذی خاصی ندارد. در نتیجه نمی تواند تامین کننده نیازهای تغذیه ای مادر و جنین باشد. کما اینکه خوردن آن باعث پر شدن معده و کاهش تمایل به غذا می شود.
با توجه به این که بیشتر مادران به خصوص در ماه های اول دچار بی اشتهایی و تهوع هستند پس نباید در مصرف ژله زیاده روی کرد.

مصرف ژله در بارداری
مصرف ژله در بارداری

اگر دوست دارید از فواید ژلاتین بهره مند شوید می توانید قلم گاو را بجوشانید و عصاره آن که در واقع ژلاتین گاوی است را در غذاهایتان مانند سوپ, خورش استفاده کنید.

خوردن ژله های آماده را به علت محتوای شکر بالا و رنگ های مصنوعی در دوران بارداری توصیه نمی کنیم. همچنین در صورتی که مشکا گوارشی حاد دارید از خوردن آن پرهیز کنید.

خوردن ژله در دوران بارداری می تواند عارضه های زیر را در برخی افراد ایجاد کند:

تنگی و درد قفسه سینه
تهوع
سرفه
خارش پوستی

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

doctormovahed.com ادویه های مجاز در بارداری

ادویه های مجاز در بارداری مجاز به مصرف کدام ادویه در بارداری هستم؟

ادویه های مجاز در بارداری چیست؟ ادویه های مجاز در بارداری که میتوان با خیال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *