غذاهای ضد التهابی | با 10 ماده غذایی ضد التهابی طبیعی آشنا شویم
غذاهای ضد التهابی | با 10 ماده غذایی ضد التهابی طبیعی آشنا شویم

غذاهای ضد التهابی | با ۱۰ ماده غذایی ضد التهابی طبیعی آشنا شویم

غذاهای ضد التهابی

با ۱۰ ماده غذایی ضد التهابی طبیعی آشنا شویم

غذاهای ضد التهابی بی نظیر و در دسترس !

التهاب میتواند مثبت و یا منفی باشد. مثبت از آن جهت که بدن در برابر عفونت ها و جراحت خود از خود دفاع می کند.اما از طرفی دیگر التهاب منفی یا التهاب مزمن و طولانی مدت در بدن به افزایش وزن و ابتلا به سایر بیماری ها می انجامد.
استرس , تغذیه نا سالم و فعالیت بدنی کم باعث بد تر شدن شرایط خواهد شد. در این پست مواد غذایی را که ضد الهاب هستند ,معرفی خواهیم نمود.

۱-توت ها
توت ها میوه های کوچک سرشار از فیبر , ویتامین و املاح معدنی هستند. توت ها شامل توت فرنگی,بلوبری,تمشک ,شاتوت و … می باشند.توت ها حاوی انتی اکسیدانی به نام انتوسیانین هستند . انتوسیانین ترکیبی ضد التهابی است که خطر ابتلا به بیماری ها را کاهش می دهد.افراد چاقی که روزانه ازین قبیل میوه استفاده می کنند مارکرهای التهابی پایین تری نسبت به سایر افراد چاق دارند.

۲-ماهی های چرب
ماهی های چرب بهترین منابع پروتئین , اسید چرب امگا-۳ , EPA و DHA است.اگرچه همه ماهی ها مقادیر مختلف امگا-۳ دارند ولی بهترین منابع امگا-۳ ماهی سالمون ,ساردین, تن است.همچنین EPA و DHA موجود در ماهی موجب کاهش التهاب هستند و ریسک ابتلا به بیماری های مزمن مانند قلبی عروقی ,دیابت ,بیماری کلیوی را کاهش می دهند.

غذاهای ضد التهابی | با 10 ماده غذایی ضد التهابی طبیعی آشنا شویم
غذاهای ضد التهابی | با ۱۰ ماده غذایی ضد التهابی طبیعی آشنا شویم

۳-بروکلی
بروکلی سبزی سرشار از مواد مغذی است.مطالعات مختلف نشان داده اند که مصرف خانواده کلم ها مانند گل کلم , کلم پیچ و بروکلی باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سرطان ها است. این ویژگی به علت وجود انتی اکسیدان های مختلف که نقش ضد التهابی دارند, است.بروکلی غنی از سولفورافان است که نقش ضد التهابی گسترده ای در بدن ایفا می کند.

۴- آووکادو
آووکادو حاوی مقادیر بالایی پتاسیم ,فیبر و اسید چرب های مفید است.همچنین حاوی کارتنوئید و توکوفرول است که در کاهش التهاب ها موثرند.

۵-چای سبز
چای سبز خطر بیماری های مزمن را کاهش می دهد و آن به علت خواص ضد التهابی و ضد التهابی چای سبز است.

۶-فلفل ها
فلفل دلمه ای و فلفل قرمز که سرشار از ویتامین سی و انتی اکسیدان ها هستند, اثرات ضد التهابی قدرتمندی دارند .فلفل دلمه ای حاوی انتی اکسیدان کرکتین است که در کاهش مارکر های التهابی نقش بسزایی دارد.

۷-قارچ
قارچ کالری بسیار پایین دارد و غنی از ویتامین های گروه ب ,سلنیوم و مس است.قارچ حاوی لکتین و فنول ها است که نقش حفاظتی در برابر التهاب ها را دارد.

۹-انگور
انواع مختلف انگور حاوی انتوسیانین است که نقش ضد التهابی دارد.و احتمال ابتلا به بسیاری از بیماری های مزمن مانند چاقی ,دیابت ,آلزایمر ,اختلال چشم و … را کاهش می دهد. همچنین انگور منبع خوب رزوراتول ,ترکیبی طبیعی با فواید سلامتی بالا است.

۹-زردچوبه
زردچوبه در کاهش التهاب های ناشی از ارتریت ,دیابت و سایر بیماری های مزمن نقش دارد.

۱۰-روغن زیتون
روغن زیتون غنی از اسیدهای چرب غیر اشباع و مفید است.که با کاهش خطر بیماری های قلبی ,سرطان مغز و سایر اختلالات جدی در ارتباط است.اولئوکنتول موجود در روغن زیتون انتی اکسیدان روغن زیتون است.

۱۱-گوجه فرنگی
گوجه فرنگی سرشار از ویتامین سی ,پتاسیم و لیکوپن است . لیکوپن انتی اکسیدانی قوی است که خواص ضد التهابی دارد.

۱۲-گیلاس
گیلاس سرشار از انتی اکسیدان های انتوسیانین و کاتکین است که در کاهش التهاب موثرند.

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

مواد غذایی مفید برای مغز

مواد غذایی مفید برای مغز را میشناسید؟ غذاهایی که ما میخوریم چه عملکردی بر روی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *