خواص شیر بادام | آشنایی کامل با خواص شیر گیاهی
خواص شیر بادام | آشنایی کامل با خواص شیر گیاهی

خواص شیر بادام و آشنایی کامل با خواص شیر گیاهی و لاغری

خواص شیر بادام

آشنایی کامل با خواص شیر گیاهی و لاغری

خواص شیر بادام چیست ؟
شیر بادام غنی از ریز مغذی های مختلف و ضروری است.
شیر بادام از مخلوط کردن بادام پوست گیری شده با آب درست می شود.بافت خامه ای و طعم خوشایندی دارد که انتخابی مناسب برای گیاهخواران و افراد با عدم تحمل لبنیات, می تواند باشد.

۱) آیا مغذی است ؟ 
اگرچه به اندازه شیر گاو مغذی نیست.اما شیر بادام به میزان مقبولی حاوی ویتامین دی ,کلسیم و پروتئین است.شیر بادام غنی از ویتامین E است.برخی از مواد معدنی و ویتامین های شیر بادام به خوبی شیر جذب نمی گردد.زیرا بادام حاوی فیتیک اسید است که مانع جذب آهن ,روی و منیزیم است.البته با همه تفاسیر ,شیر بادام جایگزین مناسب شیر به ویژه برای کودکان نیست.

۲) کم کالری است.
اگرچه ۵۰% بادام چربی و پر کالری است اما شیر بادام کالری پایینی دارد.به این معناست که بدون نگرانی از اضافه وزن و چاقی با خیال راحت مصرف کنید.یک لیوان شیر بادام نصف کالری یک لیوان شیر را دارد.

۳) موجب تنظیم قند خون است.
شیر بادام بدون شکر و شیرینی در کاهش قند خون موثر است. یک لیوان شیر سویا تنها ۱٫۵ گرم کربوهیدرات دارد.شیر بادام مقادیر بالایی پروتئین و چربی دارد که مانند کربوهیدرات ,قند خون را ناگهانی بالا نمی برند. در نتیجه مصرف آن برای افراد دیابتی بسیار مناسب است.

خواص شیر بادام | آشنایی کامل با خواص شیر گیاهی
خواص شیر بادام | آشنایی کامل با خواص شیر گیاهی

۴) فاقد لبنیات است.
شیر بادام هیچ گونه شیر و محصولات حیوانی ندارد .به همین جهت انتخاب خوب برای گیاهخواران و افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز است.برخی افراد قادر به تحمل و هضم قند شیر ( لاکتوز ) نیستند.در نتیجه لاکتوز وارد کلون می شود و توسط باکتری های روده بزرگ تخمیر می گردد و منجر به نفخ و تولید گاز,اسهال می شود.

۵) شیر بادام غنی شده ,موجب سلامت استخوان
شیر و لبنیات منابع غنی کلسیم هستند در حالی که میزان کلسیم بادام بسیار کم است.برای شبیه سازی شیر بادام به شیر گاو ,تولید کنندگان شیربادام را با کلسیم غنی می کنند.یک لیوان شیر بادام غنی شده حاوی ۴۰۰ میلی گرم کلسیم است.شیر بادام غنی شده منبع خوب کلسیم برای افرادی است که به هر دلیلی قادر به مصرف شیر گاو نیستند.

۶) خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می دهد.
طبق مطالعات انجام شده مصرف مغز ها,به علت ویتامین E و چربی های مفیدی که داراست , با کاهش ابتلا به امراص قلبی در ارتباط است.اولئیک اسید ,اسید چربی اصلی روغن بادام,موجب تغییرات مفید در پروفایل لیپیدی خون می گردد.با این تغییر مثبت در پروفایل لیپیدی خون احتمال ابتلا به بیماری های قلبی کاهش می یابد.همچنین بادام سرشار از ویتامین E است که مانع اکسید شدن چربی ها و کاهش LDL کلسترول می شود.

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

دیابت حاملگی چیست

دیابت حاملگی چیست ؟

دیابت حاملگی چیست نشان ها و علائم ابتلا به دیابت حاملگی ابتلا به دیابت نوع …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *