خوردن غذاهای چینی در دوران بارداری
خوردن غذاهای چینی در دوران بارداری

خوردن غذاهای چینی در دوران بارداری

خوردن غذاهای چینی در دوران بارداری

آیا خوردن غذاهای چینی در دوران بارداری ایمن است و مشکلی ایجاد نمی کند؟
تغذیه در دوران بارداری بسیار با اهمیت است و تقریبا روی همه دوران های زندگی جنین تاثیر می گذارد و البته سلامتی مادر را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. پس مادران باید برای حفظ سلامت خود , رشد و تکامل جنین تغذیه درستی در تمام این دوران مهم و حیاتی داشته باشند.

غذاهای چینی اغلب از سس ها, طعم دهنده و ادویه های فراوانی تهیه شده اند و ممکن است محتوی قند بالایی نیز باشند. درنتیجه مصرف این قبیل غذاها در دوران بارداری باید با احتیاط باشد. انواع سرکه یکی از پرکاربردترین مواد غذایی در غذاهای چینی است که مصرف زیاد آن باعث سقط جنین می شود.

خوردن غذاهای چینی در دوران بارداری
خوردن غذاهای چینی در دوران بارداری

 

 

 

سوالی که پیش می آید اگر غذاهای چینی خوب نیست, پس چطور زن های چینی دچار عارضه ای نمی شوند؟
در ابتدا باید بگوئیم که مردم هر اقلیم به غذاهای مصرفی خودشان عادت دارند و بدن آن ها واکنشی نمی دهد. به طور مثال مردم شمال ایران به خوردن زیاد سیر, بادنجان, برنج عادت دارند و به هیچ وجه دچار مشکلی نمی شوند.

MSG یا منوسدیم گلوتامات در ترکیب غذاهای چینی یافت می شود که از جفت عبور می کند و باعث تحریک و اختلال سیستم عصبی جنین می گردد. در نتیجه ممکن است جنین دچار اوتیسم, اسکیزوفرنی و… شود.

همچنین برخی دستور پخت های غذاهای چینی از مواد اولیه خام مانند گوشت, مرغ یا ماهی خام باید استفاده کرد که می تواند حامل باکتری, ویروس و یا انگل باشد و باعث ایجاد عفونت و بیماری در بدن مادر شود. سازمان غذا و دارو آمریکا به زنان باردار اعلام کرده است که تنها غذاهایی که به صورت کامل پخته شده اند را مصرف کنند و از خوردن غذاهای خام مانند سوشی دوری کنند.

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

doctormovahed.com ادویه های مجاز در بارداری

ادویه های مجاز در بارداری مجاز به مصرف کدام ادویه در بارداری هستم؟

ادویه های مجاز در بارداری چیست؟ ادویه های مجاز در بارداری که میتوان با خیال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *