غذاهای مفید برای آرتریت
غذاهای مفید برای آرتریت

غذاهای مفید برای آرتریت

غذاهای مفید برای آرتریت
آرتریت بیماری التهاب مفاصل است. رژیم غذایی در کنترل دردهای این بیماری بسیار موثر هستند. مواد غذایی درمان قطعی برای بیماری نیستند اما علائم را تا حدی کاهش می دهند.

صبحانه یکی از وعده های غذایی مهم است. خوردن صبحانه انرژی شما را در تمام روز تامین می کند. پس بدون تنبلی حتما سر فرصت صبحانه بخورید.

غذاهای آماده صنعتی برای شما که به روماتوئید مبتلا هستید مضر هستند و باعث افزایش التهاب در بدنتان می شوند. مصرف آرد و شکر فرآوری شده, شیرینی ها باعث افزایش علائم التهاب در افراد مبتلا به ارتریت روماتوئید هستند.

در وعده صبحانه به جای سریال های صبحانه, نان تست و … از مواد غذایی سالم و طبیعی که خواص ضد التهابی فول العاده ای دارند استفاده کنید.

کشمش, توت و مویز
مصرف توت تازه و یا خشک شده, مویز موجب افزایش قند خون و فعال شدن مغز هستند و علاوه بر این حاوی آنتی اکسیدان های قوی می باشند که التهاب را در بدن شما کاهش می دهند.
توت و مویز را می توانید به همراه نان و پنیر و گردو میل کنید. همچنین تعدادی توت یا مویز را در مخلوط کن با شیر گرم مخلوط کنید و بنوشید.

غذاهای مفید برای آرتریت
غذاهای مفید برای آرتریت

آب میوه
نوشیدن آب میوه خانگی به خصوص میوه های تابستانی در این فصل نیز به کاهش علائم التهابی در افراد روماتوئیدی موثر است.

تخم مرغ
تخم مرغ بمب پروتئین است و تقریبا برای همه افراد توصیه می کنیم. تخم مرغ را به شکل های مختلف, آبپز, نیمرو, املت می توانید میل کنید. افزودن کمی فلفل, زردچوبه و یا آویشن هضم آن را تسهیل می کند.

نوشیدنی
نوشیدن چای؛ به خصوص چای سبز یا چای سفید به هنگام صبح نیز در کاهش التهابات و علائم این بیماری بسیار موثر است. چای را نیز می توانید به همراه مویز, توت و یا کشمش میل کنید.

کانال تغذیه سالم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *