افراد دیابتی صبحانه چی بخورند
افراد دیابتی صبحانه چی بخورند

افراد دیابتی صبحانه چی بخورند

افراد دیابتی صبحانه چی بخورند

پیشنهاد صبحانه برای کنترل قند خون

کنترل قند خون در دیابت نوع ۲ یک اصل مهم برای حفظ سلامتی و پیشگیری از بروز عوارض ناشی از آن است. صبحانه مهمترین وعده غذایی برای همه افراد است که متاسفانه بیشتر افراد به آن اهمیت نمی دهند و وقت کافی برای صبحانه خوردن در برنامه خود در نظر نمی گیرند.

افراد دیابتی هیچ گونه ممنوعیت غذایی ندارند. به این معنا که ماده غذایی خاصی به طور مطلق برای آن ها ممنوع باشد. بلکه میزان استفاده از آن ماده غذایی در برنامه غذایی دیابتی بسیار مهم است. افراد دیابتی مجاز نیستند تا هر چقدر که تمایل دارند میوه یا هر غذایی بخورند بلکه با توجه به توزیع میزان کل کربوهیدرات دریافتی در طی روز مقدار های مشخصی از هر غذا را مجاز به خوردن هستند. کمتر از این مقدار باعث افت قند خون و بیشتر از آن مقدار باعث بالا رفتن قند خون و چاقی می شود. افت ناگهانی قند خون در این افراد بسیار خطر آفرین است و برای سلامتی مضر می باشد.

 

 

افراد دیابتی صبحانه چی بخورند
افراد دیابتی صبحانه چی بخورند

 

 

نان سنگک, نان بربری, نان های سبوس دار بهترین نان ها برای افراد دیابتی هستند.

دریافت غذاهای پروتئین در وعده صبحانه به کنترل اشتها و قند خون کمک می کند. در نتیجه به صورت کلی در کنترل وزن نیز موفق خواهید بود.

غذاهایی با شاخص گلایسمی پایین را در وعده صبحانه خود بگنجانید تا از بالا رفتن ناگهانی قند خون جلوگیری شود. توصیه می کنیم حتما زیر نظر مشاور تغذیه برنامه غذایی دیابتی داشته تا در کنترل این بیماری موفق باشید.

یک لیوان شیر گرم به همراه یک قاشق عسل و کمی گلاب در آن انتخاب مناسبی برای شروع روز است.

همچنین عدسی, کره مربا یا عسل, پنیر و گردو یا سبزی و … از غذاهای خوب برای افراد دیابتی هستند.

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

دیابت حاملگی چیست

دیابت حاملگی چیست ؟

دیابت حاملگی چیست نشان ها و علائم ابتلا به دیابت حاملگی ابتلا به دیابت نوع …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *