کاهش وزن سریع
کاهش وزن سریع

کاهش وزن سریع به چه قیمت؟ باورهای غلط و خطرناک اینترنتی

کاهش وزن سریع

کاهش وزن سریع قطعا همراه با یکسری مضرات است.
از جمله عوارض میتوان به : ریزش مو , شل شدن و افتادگی پوست صورت و بدن, ضعف اعصاب, افت فشار خون و ضعف , سنگ کیسه صفرا , در برخی مواقع افزایش وخامت در بیماران دارای کبد  چرب , یبوست و حتی افسردگی اشاره کرد.

باعث مقاومت بدن به این فرایند است!
کاهش وزن سریع بدن را تحت فشار قرار میدهد و بدن در پاسخ به این شرایط بحرانی , مقاومت میکند و سطح سوخت و ساز را پایین می آورد. به همین ترتیب آرام آرام سرعت کاهش وزن اولیه , پایین می آید و در نهایت در نقطه ای متوقف می‌شود.
علت آن نیاز بدن به بافت چربی و حفظ و ذخیره آن به عنوان ذخیره حیاتی انرژی بدن در مواقع بحرانی اعم از گرسنگی و قحطی است و بدن تمام تلاشش را می‌کند که به هر صورتی ذخیره چربی را حفظ کند.

با همه این تفاسیر در صورتی که فرد رژیم کم کالری کاهش وزنش مانند رژیم کانادایی و سایر اینگونه رژیم ها را رها کند و با ولع ایجاد شده مجددا شروع به خوردن کند , بدن سریع واکنش میدهد و مجددا وزن اضافه شده و فرد چاق تر از قبل میشود.
به هرحال کم خوری و گرسنگی های شدید بالاخره باعث دلزدگی و شکستن مقاومت فرد میشود و باعث میشود حتی فرد بیشتر از قبل هم غذا بخورد و چاق تر شود.

در دوران کاهش وزن تا رسیدن به وزن ایده آل می بایستی عادات غذایی و رفتاری فرد اصلاح شود.
از عادات غذایی نادرست میتوان به مصرف زیاد غذاهای چرب و پرکالری فاقد ارزش تغذیه ای مانند شیرینی ها , نوشیدنی ها ,….اشاره کرد که فرد ضمن گرفتن رژیم مناسب کاهش وزن , تدریجا اینگونه مواد غذایی را از برنامه غذایی خود حذف می کند , و خوراکی های مفید , مغذی و کم کالری مانند سبزیجات , میوه , لبنیات و آجیل و مغزها را جایگزین میکند.

 

 کاهش وزن سریع
کاهش وزن سریع

علاوه بر اصلاح تدریجی عادات غذایی فرد , برنامه اصلاح رفتاری و سبک زندگی نیز در کنار رژیم غذایی کاهش وزن , می بایست مورد توجه باشد , از جمله آن : داشتن فعالیت بدنی و ورزش , نظم خواب و استراحت , با آرامش غذا خوردن هستند.

توصیه ما به افرادی که از قبل ورزش نکرده اند و تصمیم به کاهش وزن دارند پیاده روی با سرعت متوسط است. البته باید توجه داشته باشید که حتما کفش مناسب پیاده روی بپوشید.
بهترین زمان برای پیاده روی عصر یا صبح پس از صرف صبحانه است.
بهتر است برای شروع مدت پیاده روی از یک ساعت بیشتر نشود که علاوه بر خستگی ممکن است شروع یکباره ورزش ناگهانی باعث مقاومت بدن شود و کاهش وزن صورت نگیرد.

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

راه های کاهش وزن سریع

راه های کاهش وزن سریع

راه های کاهش وزن سریع کاهش وزن فرایندی است که برای حفظ سلامت باید به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *