غذاهای ممنوعه در دوران شیردهی از نظر علم تغذیه چیست؟
غذاهای ممنوعه در دوران شیردهی از نظر علم تغذیه چیست؟

غذاهای ممنوعه در دوران شیردهی از نظر علم تغذیه چیست؟

غذاهای ممنوعه در دوران شیردهی

دوران شیردهی و غذاهایی که مادر مجاز به مصرف آنها نمیباشد !!!
باتوجه به اهمیت دوران شیردهی در سلامت مادر و به ویژه در سلامت تمام عمر کودک , رژیم غذایی مادر مانند دوران بارداری ملاحظاتی دارد که رعایت این نکات و ملاحظات کمک به شیردهی بهتر و رشد و تکامل هرچه بیشتر کودک دارد.

ممنوعه ۱ = چای و قهوه نخورید: قهوه , چای , شکلات و نوشابه ها به دلیل کافئینی که دارند , باعث بی قراری و بی خوابی شیرخوار می شوند زیرا کافئین موجب اختلال در الگوی خواب نوزاد میشود به همین دلیل در دوران شیردهی مصرف این مواد را کاهش دهید. و البته بهتر است همان مقدار کم را هم پس از شیردهی بنوشید تا کمترین مقدار ممکن از شیر به نوزاد منتقل گردد.

ممنوعه ۲ = سبزی های نفاخ نخورید: خانواده کلم ها :بروکلی, گل کلم , کلم پیچ از سبزی های نفاخ هستند و باعث بی قراری و دل دردهای کولیکی در شیرخوار می شوند. به همین دلیل بهتر است به صورت خام مصرف نشوند و بخارپز شده و در حجم کم مصرف شود.

ممنوعه ۳ = سیر را فراموش کنید: ممکن است سیر طعم شیر را تغییر دهد و نوزاد از خوردن شیر امتناع کند. حتی پیاز مخصوصا خام هم بهتر است در این دوران , کمتر استفاده شود.

غذاهای ممنوعه در دوران شیردهی از نظر علم تغذیه چیست؟
غذاهای ممنوعه در دوران شیردهی از نظر علم تغذیه چیست؟

ممنوعه ۴ = غذاهای تند و ادویه دار نخورید : غذاهای تند و ادویه دار هم مانند سیر و پیاز باعث تغییر طعم شیر میشوند و هم باعث بی قراری و نق زدن بی مورد شیرخوار هستند. بهتر است غذا را با آبلیمو طعم دار کنید نه با ادویه فراوان.

ممنوعه ۵ = بادام زمینی ممنوع : به علت آلرژن های موجود در این مغز بهتر است در دوران شیردهی به ویژه در مادران با سابقه آلرژی , کمتر یا اصلا مصرف نشود.

ممنوعه ۶ = الکل و مشروبات الکلی : توصیه می شود در دوران شیردهی مادر اکیدا الکل مصرف نکند.

ممنوعه ۷ = برخی ماهی ها : بهتر است در این دوران از مصرف برخی از ماهی ها مثل کوسه ماهی و اره ماهی پرهیز شود , زیرا این ماهی ها حاوی مقدار زیادی جیوه هستند.

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

doctormovahed.com ادویه های مجاز در بارداری

ادویه های مجاز در بارداری مجاز به مصرف کدام ادویه در بارداری هستم؟

ادویه های مجاز در بارداری چیست؟ ادویه های مجاز در بارداری که میتوان با خیال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *