راه های کاهش وزن سریع
راه های کاهش وزن سریع

راه های کاهش وزن سریع

راه های کاهش وزن سریع

کاهش وزن فرایندی است که برای حفظ سلامت باید به صورت ارام و تدریجی صورت گیرد.

اگر دور شکم شما زیادی چاق است و همه این را به شما گوش زد می کنند باید بدانید که بیشتر از سایرین در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی, دیابت نوع ۲ هستید.

تناسب قد و وزن یکی از شاخص های اندازه گیری و قضاوت درباره وضعیت سلامت افراد مختلف است که با نام شاخص توده بدنی یا BMI شناخته میشود. مقدار بالای ۲۵ این شاخص نشاندهنده ابتلا فرد به اضافه وزن و چاقی است. مقدار آن بین ۱۸ تا ۲۴٫۹ به معنی تناسب اندام است و کمتر از ۱۸ یعنی فرد کم وزن و لاغر است.

هرچه شاخص توده بدنی با میزان متعادل آن فاصله بیشتری داشته باشد, احتمال ابتلا فرد به بیماری های مزمن و خطرناک بیشتر است. چاقی خود یکی از دلایل اصلی ابتلا به بیماری های خطرناک است.

علاوه بر آن؛ فشار خون بالا, چربی خون بالا, قند خون بالا, سابقه خانوادگی بیماری های قلبی و رعوقی, بی تحرکی و ورزش نکردن, دخانیات و سیگار و رژیم غذایی ناسالم همگی باعث ایجاد چاقی و در نتیجه آن سایر بیماری های مزمن می شوند.

راه های کاهش وزن سریع
راه های کاهش وزن سریع

اولین گام بر حفظ سلامتی و پیشگیری از ابتلا به بیماری های مزمن دیگر تغییرات کوچ در سبک زندگی است. البته توجه داشته باشید که تغییر عادات والگوهای رفتاری باید تدریجی باشد.

حتما صبحانه میل کنید. حذف صبحانه یکی از اشتباه ترین عادات مردم امروزی است. اگر به درستی بخوابید و ساعات خواب منظمی داشته باشید و همچنین شام را مختصر میل کنید. حتما برای صبحانه خوردن اشتهای کافی دارید.

برای دریافت رژیم با متخصص تغذیه ملاقات داشته باشید. رژیم های غیر علمی و خودسرانه باعث آسیب به سلامت بدن هستند که عوارض آن ها ممکن است سال ها بعد بروز کنند.

سریعترین راه برای کاهش وزن اصلاح سبک زندگی است!

سبک زندگی خود را سالم کنید!

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

doctormovahed.com تغذیه و سرطان سینه

تغذیه و سرطان سینه

تغذیه و سرطان سینه چه ارتباطی دارند؟   متاسفانه این روزها شیوع سرطان های مختلف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *