خطای اندازه گیری قند خون
خطای اندازه گیری قند خون

خطای اندازه گیری قند خون

خطای اندازه گیری قند خون

پایش منظم قند خون در افراد دیابتی برای کنترل و مدیریت این بیماری بسیار مهم است. در اندازه گیری میزان قند خون ممکن است گاهی اشتباهاتی صورت گیرد که قند خون شما را به نادرستی نشان دهد. در اینجا برخی عوامل خطا در اندازه گیری را معرفی کرده ایم.

دستگاه اندازه گیری خانگی
ممکن است گاهی دستگاه تست قند خونی که تهیه کرده اید خطای اندازه گیری داشته باشد. پس حتما با نظر پزشک دستگاه قند خون انتخاب کنید.

زمان نادرست
ممکن است در زمان مناسب قند خون خود را اندازه نگرفته اید. تست قند خون بلافاصله بعد از غذا خوردن زمان صحیحی نیست. بهترین زمان پایش قند خون ۲ ساعت پس از دریافت غذا است.

تست قند خون منظم
بهترین راه برای پایش و کنترل قند خون, تست آن به صورت روتین و معمول طی روز و همه روزه است.

خطای اندازه گیری قند خون
خطای اندازه گیری قند خون

نشستن دست ها
حتما پیش از تست قند خون, دست های خود با آب و صابون بشوئید. سپس تست کنید.

آرامش
حتما پیش از تست قند خون, ارامش داشته باشید. تست قند خون بلافاصله بعد از ورزش, هیجانات روحی مثل خشم و استرس عدد صحیحی را نشان نمی دهد. زیرا بدن به واسطه این حرکات جسمان قند خون را افزایش داده است تا اعمال حیاتی به درستی انجام شوند.

کم ابی
کم ابی و ننوشیدن مقدار آب کافی باعث می شود تا عدد قند خون بالاتر از میزان واقعی نشان داده شود. بعد از یک روز گرم، ورزش، بیماری مثل اسهال هرگز تست قند خون نگیرید زیرا در این حالت نتیجه, عددی واقعی نیست.

عدم مصرف به موقع داروها
تگر داروهای خود را منظم مصرف نمی کنید ممکن است تست قند خون شما نیز دچار خطا شود. پس سعی کنید برای موفقیت هرچه بهتر و حفظ سلامتی داروها و یا اگر تزریق انسولین دارید آن را به صورت دقیق انجام دهید.

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

رژیم غذایی دیابتی - 9 ماده غذایی معجزه آسا برای کنترل قند خون

رژیم غذایی دیابتی – ۹ ماده غذایی معجزه آسا برای کنترل قند خون

رژیم غذایی دیابتی – ۹ ماده غذایی معجزه آسا برای کنترل قند خون رژیم غذایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *