گریپ فروت و لاغری
گریپ فروت و لاغری

گریپ فروت و لاغری

گریپ فروت و لاغری
خوردن گریپ فروت پیش از غذا در کاهش اشتها, کاهش تمایل به کربوهیدرات و شیرینی و افزایش حساسیت به انسولین موثر است.

قبل از غذا گریپ فروت بنوشید!
نوشیدن آب گریپ فروت ۳۰-۲۰ دقیقه پیش از وعده غذایی اصلی به کنترل وزن کمک می کند. تحقیق انجام شده بر روی ۸۵ نفر با پیروی از رژیم غذایی کم کربوهیدرات در مدت ۱۲ هفته مشاهده شد افرادی که این میوه را قبل از غذای اصلی می خوردند, ۲۰ تا ۲۹ درصد کمتر از سایر افراد کالری دریافت می کردند. همچنین در این ۱۲ هفته دوره مطالعه , ۷ درصد وزن قبلی خود دچار کاهش وزن و لاغری شده بودند.
خوردن میوه کامل و یا نوشیدن اب آن قبل از وعده غذایی اصلی در کنترل اشتها بسیار موثر است.

گریپ فروت و مدیریت سطح انسولین خون
انسولین هورمونی است که یکی از وظایف آن تحریک ذخیره چربی در بافت ها است. سطح بالای انسولین در افراد چاق باعث ازدیاد وزن است. به همین دلیل است که ابتلا به دیابت و مقاومت به انسولین باعث اضافه وزن و چاقی می شود.
مقاومت به انسولین باعث احساس خستگی, نفخ, ولع به شیرینی و کربوهیدرات را در پی دارد. تحقیقات نشان می دهند دریافت مقدار متعادل گریپ فروت پیش از وعده غذایی اصلی ترشح انسولین را تعدیل می کند.

 

 

گریپ فروت و لاغری
گریپ فروت و لاغری

 

 

رژیم غذایی کاهش وزن و ورزش
توجه داشته باشید که ممکن است یک ماده غذایی در کاهش وزن موثر باشد اما این تاثیر تنها در رژیم غذایی کاهش وزن و به همراه افزایش تحرک جسمانی صورت می گیرد. هرگز تصور نکنید بدون تغییر در میزان کالری دریافتی و بدون ورزش کردن, گریپ فروت موجب لاغری و رسیدن به وزن ایده آل شما می شود. مواد غذایی که در درمان بیماری ها معرفی می کنیم تنها کاتالیزورهایی هستند که در مسیر درست درمان به افزایش سرعت درمان کمک می کنند و به تنهایی قابلیت تاثیر درمانی ندارند. به این معنی که تنها با خوردن گریپ فروت لاغر خواهم شد! هرگز به این صورت نیست!!!
حتما برای کاهش وزن و رسیدن به وزن سلامتی با مشاور تغذیه و رزیم درمانی مشاوره کنید تا به صورت کاملا علمی و اصولی اضافه وزن خود را رفع کنید.

سلامت باشید!

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

گریپ فروت در بارداری

گریپ فروت در بارداری

گریپ فروت در بارداری, خواص و مضرات آن گریپ فروت میوه ای از خانواده مرکبات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *