کاهش وزن در کودکان
کاهش وزن در کودکان

کاهش وزن در کودکان

کاهش وزن در کودکان
اضافه وزن و چاقی متاسفانه یکی از بیماری‌های شایعی است که بیشتر جوامع درگیر آن هستند.چاقی دوران کودکی بسیار خطرناکتر از دوران بزرگسالی است. در صورت عدم درمان در دوران کودکی , کاهش وزن چاقی کودکی در دوران بزرگسالی بسیار دشوار است و اغلب افرادی که از دوران کودکی چاق بوده اند در بزرگسالی وزن کم نمی‌کنند.
در این مقاله راهکارهایی برای کاهش وزن در کودکان را بررسی کرده‌ایم.

۱٫سبک زندگی سالم
اصلی‌ترین راه سلامت زیستن , سبک زندگی سالم است. خانواده خود را به اصلاح عادات رفتاری و عادات غذایی خود ترغیب کنید. حتما بر سر یک سفره با کودک خود غذا بخورید. طبق مطالعات روانشناسی کودکانی که به همراه پدر و مادر خود غذا می‌خورند کمتر دچار اضافه وزن می‌شوند.

۲٫رژیم غذایی کودک
پیشنهاد می‌شود پیش از هر کاری حتما با یک مشاور تغذیه در مورد اضافه وزن کودک مشورت کنید. توصیه‌های رژیمی داده شده را به کار گیرید.
حتما از انواع و اقسام غذاهای اصیل ایرانی در برنامه غذایی کودک استفاده کنید. غذاهای تکراری باعث دلزدگی کودک است و تمایل او به فست فود و هله هوله بیشتر خواهد شد. روزانه حتما از همه گروه‌های غذایی شامل شیر, سبزی و میوه , گوشت و حبوبات, غلات در برنامه غذایی کودک باشد.
از سبزیجات و میوه ها برای میان وعده استفاده کنید. با تزئیین و آرایش سبزی در ظرف میل کودک به آن را افزایش دهید.
تا حد امکان هرگونه خوراکی صنعتی را از برنامه غذایی او حذف کنید. این خوراکی ها شامل انواع کیک و بیسکوئیت,نوشابه ها و آبمیوه صنعتی, بستنی و شکلات و … هستند که حاوی مقادیر بالایی قند, چربی و موادنگهدارنده می‌باشند.

کاهش وزن در کودکان
کاهش وزن در کودکان

۳٫ فعالیت بدنی و ورزش
برای افزایش فعالیت و تحرک کودک ابتدا باید خود والدین فعالیت بدنی داشته باشند تا موثر واقع شوند. ورزش‌های خانوادگی و مسابقه های دسته جمعی , رفتن به باشگاه به همراه پدر یا مادر , رفتن به پارک به جای بازی های کامپیوتری کمک بسیاری در افزایش تحرک کودک دارند.
بخاطر داشته باشید ورزش علاوه بر کاهش وزن اثرات مفید دیگری مانند تقویت حجم عضلات,تنظیم قند و فشارخون و افزایش اعتماد به نفس دارد.

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

چاقی در کودکان و خطر بیماری قلبی

چاقی در کودکان و خطر بیماری قلبی

چاقی در کودکان و خطر بیماری قلبی چاقی در کودکان احتمال ابتلا به بیماری های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *