چاقی در کودکان و خطر بیماری قلبی
چاقی در کودکان و خطر بیماری قلبی

چاقی در کودکان و خطر بیماری قلبی

چاقی در کودکان و خطر بیماری قلبی

چاقی در کودکان احتمال ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و سکته قلبی را افزایش می دهد .

طبق تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۱۵ , چاقی کودکان با ابتلا به بیماری قلبی عروقی ارتباط مستقیم دارد .
مشاهده شده است در کودکان چاق۸ ساله عضله قلبی ۱۲% ضخیم تر از کودکان با وزن نرمال است .
ضخامت عضله قلبی به خصوص در دهلیزها باعث کاهش قدرت قلب در پمپاژ خون می شود که این خود زمینه بروز بیماری های قلبی را در کودکان چاق فراهم می کند !

۴۰ درصد کودکان چاق در معرض بیماری قلبی می باشند . آین آمار بسیار نگران کننده است زیرا ابتلا به بیماری از سنین کودکی و ورود به سنین بزرگسالی همراه بیماری , طول عمر فرد را تحت تاثیر قرار می دهد . افرادی که از کودکی به بیماری خاصی دچار شده اند طول عمر کمتری نسبت به افرادی که در بزرگسالی بیمار شده اند , دارند .

چاقی در کودکان و خطر بیماری قلبی
چاقی در کودکان و خطر بیماری قلبی

چاقی دوران کودکی مسئله ای بسیار جدی است , نه تنها سلامت قلب را تحت تاثیر قرار می دهد بلکه باعث بروز پرفشاری خون , چربی خون بالا و کبدچرب نیز می شود . همچنین ممکن است کودک در بزرگسالی دچار دیابت نوع ۲ شود .

اضافه وزن دوران کودکی غالبا به سختی از بین میرود زیرا در دوران بلوغ و یا به علت سبک زندگی ( مدام درس خواندن و کمبود فعالیت بدنی ) کودکان دچار افزایش وزن ناخواسته می شوند.

بهترین راهکار برای جلوگیری از اضافه وزن و چاقی کودکان , سبک زندگی صحیح والدین است . والدین به خصوص مادر برای کودک خود باید نمونه درست برای کودک خود باشند . با خرید انواع خوراکی های صنعتی , فست فود و … نمی توان از کودک انتظار داشت تا تمایلی به این خوراکی ها نداشته باشد و دچار اضافه وزن نشود .
به طور طبیعی کودکان تمایل زیادی به خوردن جانک فود ( هله هوله ) دارند . در حالی که این خوراکی ها فاقد موادمغذی ضروری برای رشد و تکامل کودک است .

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

زیانهای چاقی

زیانهای چاقی

زیانهای چاقی | قاتلی به نام چاقی بیماری چاقی اختلالی در سیستم متابولیک بدن است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *