درمان دیابت با ویتامین K
درمان دیابت با ویتامین K

درمان دیابت با ویتامین K

درمان دیابت با ویتامین K

ویتامین K: آیا ویتامین K برای افراد دیابتی مفید است؟
بله ! این خبری شگفت انگیز برای مبتلایان به دیابت نوع ۲ و یا سندرم تخمدان پلی کیستیک ( PCOs) است .
بدن برای ایجاد لخته خون (انعقاد خون ) به ویتامین K احتیاج دارد , اما این همه وظایف این ویتامین نیست . نتایج تحقیقات نقش مهم این ویتامین را در کنترل قند خون نشان می دهد .

 

 

مصرف ویتامین K مقاومت به انسولین را کاهش می دهد . مقاومت به انسولین اختلالی است که سلول های بدن به خوبی بهانسولین پاسخ نمی دهند و انسولین قادر نیست میزان قند خون را تنظیم کند . مقاومت به انسولین ( سندرم متابولیک ) یکی از دلایل اصلی ابتلا به دیابت نوع ۲ است .

 

درمان دیابت با ویتامین K
درمان دیابت با ویتامین K

 

نتایج تحقیقات نشان می دهند ویتامین K در تنظیم متابولیسم گلوکز نقش دارد . این ویتامین با تبدیل ترکیبی به نام استئوکلسین کربوکسیله به تنظیم قند خون کمک می کند . این ترکیب حساسیت سلول ها به هورمون انسولین را افزایش می دهد . افزایش تحریک سلولی در برابر انسولین منجر به ورود گلوکز به داخل سلول و کنترل سطح قند خون است . همچنین افزایش تحریک سلولی در برابر انسولین , مانع از بالا ماندن سطح این هورمون در خون می شود . سطح بالای انسولین در خون باعث ذخیره و انباشته شده گلوکز به شکل چربی در کبد و سایر بافت های بدن می شود .

ویتامین K به وفور در سبزیجات برگ سبز تیره مانند اسفناج , جعفری , گشنیز , نعناع , شوید و … یافت می شود . این ویتامین در روده توسط باکتری های مفید به شکل فعال و قدرتمندی تبدیل می شود .

برخی افراد به دلیل مشکلات روده ای , سوءهاضمه و یا جمعیت بیش از حد باکتری های غیرمفید در روده قادر به این تبدیل نیستند . در نتیجه ویتامین K در بدنشان به شکل فعال تبدیل نمی شود و دچار کمبود این ویتامین هستند , که باید زیر نظر متخصص از مکمل های تغذیه ویتامین K استفاده کنند .

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

میوه های مجاز برای دیابتی ها

میوه های مجاز برای دیابتی ها

میوه های مجاز برای دیابتی ها آیا خوردن میوه برای افراد دیابتی مجاز است یا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *