چرا چاق شدم ؟؟؟ - 3 بیماری باورنکردنی که چاقتان می کند!
چرا چاق شدم ؟؟؟ - 3 بیماری باورنکردنی که چاقتان می کند!

چرا چاق شدم ؟ ۳ بیماری باورنکردنی که چاقتان می کند!

چرا چاق شدم ؟

۳ بیماری باورنکردنی که چاقتان می کند!

چرا چاق شدم ؟ آیا آلرژی باعث چاقی است؟؟؟
آلرژی یا حساسیت به واکنش فیزیولوژیک به ماده یا چیزی که موجب پاسخ سیستم ایمنی است , اطلاق می گردد. آلرژن های تماسی باعث حارش , سوزش , قرمزی می شوند در جالی که آلرژن هایی که از راه تنفسی وارد بدن می شوند باعث عطسه , آبریزش بینی یا چشم می شوند . حشرات , حیوانات و غذاها ممکن است باعث آلرژی و بروز پاسخ ایمنی شوند. برخی از حساسیت ها باعث افزایش وزن و افزایش انباشت چربی در بدن می گردند.

حساسیت غذایی نوع B
ریزه خواری و پرخوری نسبت به غذایی خاص از نشانه های حساسیت غذایی نوع B است . حساسیت غذایی نوع A باعث پاسخ فیزیولوژیک سریع و گاهی خطرناک مانند آنافیلاکسی می شود. حساسیت غذایی نوع B طولانی مدت و واکنش آن با تاخیر است. علائم آن عبارتند از افزایش وزن , خستگی و دردهای مفصلی است. پاسخ تاخیری ممکن است هیچ پاسخ التهابی تا سه روز پس از هضم نداشته باشد. ادامه دریافت ماده غذایی حساسیت زا باعث افزایش تاثیر می شود.

چرا چاق شدم ؟؟؟ - 3 بیماری باورنکردنی که چاقتان می کند!
چرا چاق شدم ؟؟؟ – ۳ بیماری باورنکردنی که چاقتان می کند!

تب یونجه
تب یونجه , گرده , خاک و حیوانات خانگی باعث چاقی هستند. البته نه بخاطر آلرژن بلکه به علت تداوم تماس با این مواد حساسیت زا و مصرف آنتی هیستامین طولانی ( برای رفع علائم حساسیت مانند قرمزی , آبریزش و … ) مدت باعث افزایش وزن در فرد است. مصرف مزمن آنتی هیستامین باعث افزایش اشتها و ایجاد تمایل شدید به کربوهیدرات می گردد. همچنین آنتی هیستامین ها باعث ایجاد احساس گرسنگی بیشتر در فرد است .

حساسیت به گلوتن
گلوتن نام پروتئینی گیاهی است که برخی افراد قادر به تحمل آن نمی باشند و در اثر مصرف موادغذایی حاوی گلوتن دچار مشکلات گوارشی از جمله اسهال می شوند. حساسیت به گلوتن یا آلرژی غلات که شکل حاد آن سلیاک نام دارد . که باعث حذف آرد , جو و محصولات آن ها در تمام عمر می شود. خستگی , دردهای مفصلی و افزایش وزن از عوارض طولانی مدت حساسیت به گلوتن است. افزایش وزن ناشی از فعالیت بدنی کم این افراد است.

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

راه های کاهش وزن سریع

راه های کاهش وزن سریع

راه های کاهش وزن سریع کاهش وزن فرایندی است که برای حفظ سلامت باید به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *