چاق شدن تا عید - آیا پروتئین به تنهایی باعث افزایش وزن می‌شود؟
چاق شدن تا عید - آیا پروتئین به تنهایی باعث افزایش وزن می‌شود؟

چاق شدن تا عید به سادگی و تنها با مصرف پروتئین

چاق شدن تا عید با پروتئین

آیا پروتئین به تنهایی باعث افزایش وزن می‌شود؟

چاق شدن تا عید

 پروتئین از درشت مغذی های ضروری برای حفظ سلامت بافت ها و ماهیچه است . در برنامه افزایش وزن , دریافت کافی منابع پر پروتئین به پیشرفت برنامه و افزایش متابولیسم کمک می کند . مصرف پروتئین تنها برای ورزشکاران و بدنسازان نیست بلکه برای افزایش وزن و رسیدن به وزن ایده آل مصرف کافی پروتئین لازم است . در همه وعده ها از منابع غذایی پروتئینی استفاده کنید . از غذاهای پروتئینی با کیفیت بالا , به جای غذاهای چرب و پرکالری برای افزایش وزن مصرف کنید .

چاق شدن تا عید - آیا پروتئین به تنهایی باعث افزایش وزن می‌شود؟
چاق شدن تا عید – آیا پروتئین به تنهایی باعث افزایش وزن می‌شود؟

چه میزان کالری برای افزایش وزن نیاز است ؟؟؟
افزایش وزن ۰٫۵ ال ۱ کیلوگرم در هفته , افزایش وزنی سالم و اصولی است . افزایش وزن بیش از این مقدار در هفته ممکن است باعث تجمع چربی شود . در حالی که ترجیح آن است که در روند افزایش وزن توده عضلانی فرد افزایش یابد .

دریافت پروتئین برای افزایش وزن
برای افزایش سطح متابولیسم و افزایش ساخت ماهیچه می بایستی دریافت منابع مختلف پروتئینی را در طول روز افزایش دهید . همچنین قبل و بعد از انجام ورزش حتما میان وعده ای سبک پروتئینی دریافت کنید .به طور مثال دو عدد تخم مرغ آب پز به همراه یک موز و یک لیوان شیر را ۱ تا ۲ ساعت پیش از ورزش میل کنید . این میان وعده حاوی مقدار خوبی پروتئین و کربوهیدارت است که موجب تنظیم قند خون طی ورزش می گردد .

منابع غذایی پر پروتئینی عبارتند از گوشت , ماهی و مرغ که از با کیفیت ترین منابع پروتئینی می باشند . بعد از این گروه حبوبات , شیر و لبنیات و غلات کامل نیز حاوی پروتئین می باشند . شما می توانید با ترکیب از چند گروه ذکر شده میان وعده ای پر پروتئینی تهیه کنید و برای رسیدن به وزن ایده آل میل کنید .

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

راههای افزایش وزن سریع

راههای افزایش وزن سریع

راههای افزایش وزن سریع بی اشتهایی زمانی ایجاد می شود که تمایل کمی به غذاخوردن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *