رژیم لاغری با موز - برای لاغری سریع مثل ژاپنی ها رژیم موز بگیرید!
رژیم لاغری با موز - برای لاغری سریع مثل ژاپنی ها رژیم موز بگیرید!

رژیم لاغری با موز برای لاغری سریع مثل ژاپنی ها

رژیم لاغری با موز – برای لاغری سریع مثل ژاپنی ها رژیم موز بگیرید!

رژیم لاغری با موز

موز از محبوب ترین میوه ها در سراسر جهان است . موز بسیار مفید و حاوی چندین ریزمغذی مهم است . مصرف موز موجب تقویت سیستم ایمنی و سیستم عصبی , بهبود عملکرد قلب , ریه و استخوان می شود . یک موز متوسط تنها حاوی ۱۰۵ کالری انرژی است . ۹۳% موز کربوهیدرات , ۴% پروتئین و ۳ % چربی است . همچنین موز حاوی ۴-۲ گرم فیبر است .

یک موز متوسط تامین کننده :

  • ۲۲% نیاز روزانه به ویتامین ب ۶
  • ۱۷% نیاز روزانه به ویتامین ث
  • ۱۶% نیاز روزانه به منیزیم
  • ۱۲% نیاز روزانه به پتاسیم
  • همچنین حاوی مقادیری منگنز , فولات , مس ویتامین ب ۲ می باشد .

رسیدگی موز بر میزان کربوهیدرات آن موثر است . هرچه موز سبزتر و نرسیده تر باشد کربوهیدرات قابل هضم کمتری دارد . موز سبز بیشتر حاوی نشاسته مقاوم است که در سیستم گوارشی انسان هضم نمی شود . با روند رسیده شدن , نشاسته مقاوم موز به قند تبدیل می شود به همین جهت موز رسیده نشاسته مقاوم کمتری دارد .

رژیم لاغری با موز - برای لاغری سریع مثل ژاپنی ها رژیم موز بگیرید!
رژیم لاغری با موز – برای لاغری سریع مثل ژاپنی ها رژیم موز بگیرید!

 

همانطور که گفته شد موز سرشار از موادمغذی ضروری برای بدن است . همچنین مقدار بسیار ناچیزی چربی یا کلسترول دارد . موز حاوی فیبر و مقدار کم گلوکز است که برای کنترل گرسنگی بسیار مفید است . فیبر موجود در موز موجب می شود تا فرد پس از خوردن موز برای مدت بیشاری احساس سیری داشته باشد . به همین جهت این میوه در کاهش وزن و لاغری کاربرد دارد .

اما پیروی از رژیم های تک بعدی که تنها به مصرف یک قلم ماده غذایی توصیه می کنند , مانند رژیمی که تحت عنوان رزیم ۳ روزه , رژیم لاغری ژاپنی و یا رژیم موز می باشد به هیچ وجه توصیه نمیشود . زیرا پیروی از رژیم های غیر اصولی برای کاهش وزن و لاغری می تواند موجب ابتلا به کبد چرب شود .

برای کاهش وزن موفق و پایدار , رعایت رژیم مناسب و مصرف همه موادغذایی ولی به صورت متعادل و متنوع توصیه می شود . همچنین در کنار برنامه غذایی کاهش وزن از هر فرصتی برای فعالیت و افزایش تحرک استفاده کنید.

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

رژیم لاغری سه روزه

رژیم لاغری سه روزه

رژیم لاغری سه روزه لاغری و کاهش وزن در حفظ سلامتی بسیار مهم است اما …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *