راههای افزایش وزن سریع
راههای افزایش وزن سریع

راههای افزایش وزن سریع

راههای افزایش وزن سریع

بی اشتهایی زمانی ایجاد می شود که تمایل کمی به غذاخوردن داشته باشید. فاکتورهای مختلفی, عوامل درونی و بیرونی, باعث ایجاد بی اشتهایی می شوند که اول از همه برای درمان باید علت یابی شود که چرا فرد دچار کم اشتهایی است؟

۱٫ افزایش تعداد دفعات غذاخوردن
نیازی نیست که خود را مجبور کنید تا حتما در یک وعده غذایی حجم زیادی از غذا را بخورید. بلکه هربار به اندازه میل و اشتها خود غذا بخورید و مجددا ۲-۳ بعد کمی دیگر غذا بخورید.

۲٫ غذاهای مایع به جای جامد
بهتر است در رژیم غذایی خود بیشتر از غذاهای مایع مانند انواع آش ها, سوپ ها, خوراک سبزیجات و گوشت استفاده کنید. دریافت غذاهای جامد مانند پلو و کوکو در افراد کم اشتها دشوار است ولی خوردن غذاهای مایع راحت تر است زیرا این افراد به سرعت از جویدن و بع غذا خسته می شوند.

راههای افزایش وزن سریع
راههای افزایش وزن سریع

۳٫هرگز برای چاق شدن به سمت غذاهای پرکالری و فاقد مواد مغزی نروید.
این غذاهای تنها باعث چاق شدن ناسالم شما می شوند. در حالی که می خواهیم به صورت کاملا سالم افزایش وزن داشته باشیم. مغزهای مختلف مانند دانه آفتابگردان, پسته, فندق, بادام را اسیاب کنید و به عنوان میان وعده چند قاشق غذاخوری از آن را میل کنید. یا می توانید به همراه یک قاشق غذاخوری پودر شیر خشک, آن را در یک لیوان شیر حل کنید و میل کنید.

۴٫ با اضافه کردن کمی کره یا خامه, همچنین افزودن شیر به جای آب به برخی غذاها می توانید میزان کالری غذا را افزایش دهید. همچنین این اقلام غذایی به تسهیل دفع مدفوع کمک می کند. البته توجه داشته باشید که مداومت نداشته باشید.

۵ به همراه عزیزان خود غذا بخورید. غذا خوردن باید یکی از لذت بخش ترین کارها برای شما باشد. هرگز هنگام تماشای تلویزیون غذا نخورید و یا بحث و مجادله نکنید. این کارها باعث کاهش اشتها شما می شوند.

۶٫ منظم غذا بخورید.
حتما ساعات مشخصی را به غذا خوردن اختصاص دهید تا اشتها شما تنظیم شود.

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

عوارض کم وزنی و لاغری

عوارض کم وزنی و لاغری

عوارض کم وزنی برای دختران جوان عوارض کم وزنی را بدانیم ! چرا باید وزن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *