میان وعده بدنسازی
میان وعده بدنسازی

میان وعده بدنسازی

میان وعده بدنسازی

تامین انرژی کافی برای ورزشکاران اهمیت بالایی دارد. تغذیه قبل و بعد ورزش در افزایش کارایی بدن ورزشکار موثر است. پس باید بدانید که به درستی پیش از ورزش و پس از آن چه تغذیه ای داشته باشید.

تغذیه مناسب قبل از ورزش باید ترکیبی از کروبوهیدرات پیچیده مانند نان سبوس دار و پروتئین باشد اما خیلی هم سنگین نباشد. حتما می بایستی ۱تا ۲ ساعت پیش از انجام ورزش میل کنید تا در هنگام شروع ورزش کردن معده شما پر نباشد و سطح قند خونتان تنظیم شده باشد.

با انجام ورزش به منظور تامین سوخت رسانی ذخیره گلوکز بدن ( گلیکوژن) که در بافت کبد و عضلات است و مقداری چربی که در بافت چربی و کبد هستند؛ سوخته می شود. برای تجدید قوا, تامین مجدد ذخایر انرژی بدن و ترمیم و بازسازی بافت عضلانی شما باشد تغذیه مناسبی پس از ورزش داشته باشید.

اینجا چند نوع میان وعده پرانرژی و مغذی را برای شما معرفی کرده ایم:

شیربادام
شیر بادام که پیش از این در سایت معرفی کرده ایم برای تجدید قوا و آبرسانی کافی به بدن مفید است. همچنین بادام حاوی پروتئین و ریزمغذی های مفید است که برای تامین احتیاجات یک ورزشکاران موثر است.

جو دو سر
شما می توانید جو دو سر را در شیر مخلوط کنید و برای افزایش کالری آن از پودر آسیاب شده مغزها مانند پسته و گردو, یک قاشف غذاخوری عسل و موز استفاده کنید.

 

میان وعده بدنسازی
میان وعده بدنسازی

 

کدو حلوایی
کدو حلوایی سرشار از فیبر است و دانه های خستگی و افسردگی را از شما می زداید. دانه های آن حاوی ویتامین B6 است که این ویتامین در چرخه تولید انرژی سلولی نقش مهمی دارد و ورزشکاران باید به میزان کافی از منابع غنی این ویتامین بهره مند شوند.

سمنو
چند قاشق غذاخوری سمنو پس از انجام ورزش بسیار مفید است. سمنو گندم هم مقوی است و هم مغذی.

خشکبار
توت خشک, مویز, میوه های خشک را می توانید پس از ورزش میل کنید که حاوی آنتی اکسیدان ها, ویتامین و املاح معدنی هستند و مواد از دست رفته را جایگزین می کنند.

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

چرا ورزش نمی کنیم

چرا ورزش نمی کنیم ؟

چرا ورزش نمی کنیم ؟ ما چرا از ورزش فرار می کنیم؟ با سبک زندگی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *