ادویه ضد چربی خون
ادویه ضد چربی خون

ادویه ضد چربی خون

ادویه ضد چربی خون

ادویه ها در کاهش سطح تری گلیسیرید خون موثر هستند!
ادویه های مانند زردچوبه, دارچین, پودر سیر دوستدار سلامت قلب هستند و طبق نتایج تحقیقات در کاهش میزان چربی خون اثر مثبت دارند.

مطالعات نشان می دهند اضافه کردن ادویه به خصوص به غذاهای چرب, مانع بالا رفتن سطح چربی خون می شوند.

تری گلیسیرید, یکی از انواع چربی های موجود در خون است که میزان طبیعی آن در خون مفید است و بدن به آن احتیاج دارد. مشکل از جایی شروع می شود که سطح آن در خون بالا می رود و افزایش میزان آن باعث بروز بیماری های جدی مانند بیماری قلب و عروق است.

 

 

ادویه ضد چربی خون
ادویه ضد چربی خون

 

 

در تحقیق انجام شده بر روی اثر ادویه ها بر میزان چربی خون, مشاهده شده است که افزودن هریک از ادویه ها مانند دارچین, زردچوبه, فلفل سیاه, پودر سیر, پاپریکا و … ؛ در مقایسه با افرادی که از ادویه استفاده نکردند؛ موجب کاهش ۳۰ درصدی چربی خون است.

ادویه ها که به نوعی می توان آن ها را دارو تلقی کرد باید در حد اعتدال و کم مصرف شوند. آن ها سرشار از آنتی اکسیدان ها و ترکیبات گیاهی فعال هستند که اثرات مثبتی برای سلامتی دارند. مصرف ادویه و افزودن آن ها به انواع غذاها در حد کم مانع ابتلا افراد به بیماری های نظیر امراض فلبی و سکته, آرتریت, دیابت و کبد چرب است. ادویه ها به طور کلی استرس اکسیداتیو که فرآیندی مخرب در بدن است را مهار می کنند.

البته توجه داشته باشید تنها مصرف ادویه ها در پیشگیری از امراض موثر نیستند بلکه باید همه ابعاد زندگی سالم و تندرست را رعایت کنید.

همچنین توجه داشته باشید که صرف توجه به خواص مثبت این ادویه ها در مصرف آن ها زیاده روی نکنید. زیرا مصرف آن ها در دوز های بالا اثرات منفی برای شما دارد. میانه روی در مصرف هر ماده غذایی یک اصل مهم تندرستی است.

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

خواص درمانی مغزها | آجیل هفت مغز - چقدر آجیل بخوریم ؟

خواص درمانی مغزها | آجیل هفت مغز – چقدر آجیل بخوریم ؟

خواص درمانی مغزها و آجیل هفت مغز , چقدر آجیل بخوریم ؟ خواص درمانی مغزها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *