غذای مغز چیست؟ - توصیه هایی برای تقویت مغز در دوره امتحانات
غذای مغز چیست؟ - توصیه هایی برای تقویت مغز در دوره امتحانات

غذای مغز چیست؟ – توصیه هایی برای تقویت مغز در دوره امتحانات

غذای مغز چیست؟ – توصیه هایی برای تقویت مغز در دوره امتحانات

غذای مغز چیست؟

تمام آنچه می نوشید و می خورید بر عملکرد شما در امتحانات تاثیر گذار است. غذا و نوشیدنی سالم موجب افزایش انرژی بدن , حفظ تمرکز و تقویت مغز می شود.

۱٫ صبحانه فراموش نشود! پس از چند ساعت ناشتا بودن , برای عملکرد موثر مغز به انرژی نیاز است . مغز برای حفظ تمرکز به هنگام مطالعه پیش از امتحان و امتحان به انرژی نیاز دارد و فرد نباید گرسنه باشد.سعی کنید از مواد غذایی پرپروتئین و پرکربوهیدرات در صبحانه استفاده کنید. تخم مرغ , نان پنیر گردو , مویز , عدسی, شیر , شیره انگور , خرما و کشمش , حلوا ارده و … بهترین غذاها برای وعده صبحانه به هنگام امتحانات است.

۲٫ غذاهای تقویت کننده مغز را بخورید! مواد غذایی پر پروتئین برای افزایش هوشیاری موثر است. تخم مرغ , مغزها ( مانند گردو, پسته , فندق ) , ماست , پنیر , گوشت , ماهی , غلات کامل سبوس دار انتخاب های سالم برای امتحان است.

غذای مغز چیست؟ - توصیه هایی برای تقویت مغز در دوره امتحانات
غذای مغز چیست؟ – توصیه هایی برای تقویت مغز در دوره امتحانات

۳٫ میوه ها و سبزیجات نیز از بهترین مواد غذایی برای سوخت مغز هستند , که باعث می شوند سرعت تفکر و یادآوری مطالب بیشتر شود . پرتقال , طالبی , توت فرنگی , بلوبری , موز میوه های خوبی برای مغز است. هویج خام , فلفل دلمه ای , اسفناج , بروکلی و مارچوبه از بهترین سبزیجات برای مغز می باشند.

۴٫ از غذاهای بلوکه کننده مغز پرهیز کنید! موادغذایی حاوی آرد سغید مانند انواع کلوچه ها , شیرینی ها , مافین را در دوره امتحانات کمتر دریافت کنید. همچنین مصرف مواد غذایی حاوی شکر تصفیه شده مانند شکلات ها , انواع دسرها و آبنبات ها را محدود کنید.

۵٫ روزهای قبل از امتحان از منابع کربوهیدراتی و نشاسته ای مانند برنج , سیب زمینی استفاده کنید . زیرا کربوهیدرات تاثیر بیشتری در ایجاد آرامش و ریلکس شدن دارد. در روز امتحان از منابع پروتئینی استفاده کنید تا مغز در فاز هوشیاری کامل قرار گیرد.

۶٫ پیش از امتحان ها به ویژه امتحاناتی مانند امتحان ریاضیات که زمان طولانی طول می کشد, هرگز از قندهای ساده مانند شکلات , آبنبات , آبمیوه های صنعتی , کیک ها و شیرینی ها استفاده نکنید . زیرا در ابتدا قند خون شما را بالا می برد و پس از دقایقی افت شدیدی در میزان قند خون رخ می دهد.

۷٫ در دوره امتحانات آب کافی بنوشید. کم آبی باعث عدم تمرکز و حواس پرتی است.

۸٫ نوشابه ها و نوشیدنی های صنعتی باعث افزایش اضطراب و نگرانی است. چه در دوره امتحانات و چه در همه دوران های زندگی از مصرف این قبیل نوشیدنی ها پرهیز کنید . شیره و یا شربت انگور , آبمیوه طبیعی , شربت های خانگی مانند شربت خاکشیر , شربت آبلیمو عسل جایگزین های بسیار مقوی و مغذی می باشند.

۹٫ غذاهای جدید امتحان نکنید! ممکن است به ماده غذایی حساسیت داشته باشید و تاکنون متوجه آن نشده باشید . پس در دوره امتحانات از تست کردن غذاهای حدید دوری کنید.

۱۰٫ خواب کافی داشته باشید. بین ۸-۶ ساعت در طی شب استراحت کنید. شب زنده داری در طول امتحانات باعث افت عملکرد مغزی و عدم تمرکز در جلسه امتحان می شود.

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

موقع امتحانات چه بخوریم

موقع امتحانات چه بخوریم

موقع امتحانات چه بخوریم ؟ موقع امتحانات چه بخوریم تا موفق باشیم ؟! دوره امتحانات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *