غذاهای مناسب برای سحری
غذاهای مناسب برای سحری

غذاهای مناسب برای سحری

غذاهای مناسب برای سحری

غذاهای مناسب برای سحری

سحری و افطاری دو وعده بسیار مهم در ماه مبارک رمضان می باشند که نباید نادیده گرفته و حذف شوند . درست غذا خوردن در ماه رمضان مانع از بروز مشکلات گوارشی و سلامتی است .

نکته اول برای خوردن سحری تنظیم ساعت خواب و بیداری با ساعت اذان است . حتما سعی کنید حداقل یک ساعت پیش از اذان برای سحری خوردن آماده شوید تا با آرامش کامل غذا بخورید .

حتما در این وعده پروتئین داشته باشید . گوشت , تخم مرغ , حبوبات بهترین منابع پروتئینی هستند . عدس پلو , لوبیا پلو , انواع خورش از غذاهای مناسب برای سحری می باشند . البته دقت کنید که چربی غذا در حد معمول باشد . خوردن غذاهای چرب در وعده سحر باعث ایجاد تهوع و یا بروز رفلاکس می شود .

غذاهای مناسب برای سحری
غذاهای مناسب برای سحری

باور غلطی که بین مردم رایج است که با نوشیدن چای در سحر طی روز تشنه نخواهی شد ! متاسفانه نوشیدن چای به ویژه چای پر رنگ باعث کاهش جذب آهن غذا و افزایش دفع اب و الکترولیت از بدن می شود , که در این روزهای گرم باعث کم آبی شدید بدن و بروز سردرد و یا تهوع می شود .
پس از صرف سحری , با فاصله حداقل نیم ساعت هندوانه بخورید . سبزی خوردن به همراه غذا نیز از کم آبی بدن جلوگیری می کند .

به خاطر داشته باشید که حذف سحری از اشتباه ترین کارها در رمضان است . نخوردن سحری باعث افزایش طول مدت زمان روزه بودن است و فرد دچار افت شدید فشار خون و قند خون می شود و عوارض آن عبارتند از کم آبی , تهوع , سردرد شدید , افت تمرکز .

از خوردن نوشیدنی های گازدار و غذاهای نفاخ در سحری پرهیز کنید , که باعث سوء هاضمه می شوند .

غذاهای شیرین و شور باعث ایجاد تشنگی در طول روز است . غذاهایی چون سیب زمینی سرخ شده , فست فودها , خیار شور , فلافل , فرآورده های گوشتی ( سوسیس و کالباس ) و انواع ترشی را از وعده سحری حذف کنید .

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

تغذیه مناسب در ماه مبارک رمضان

تغذیه مناسب در ماه مبارک رمضان

تغذیه مناسب در ماه مبارک رمضان تغذیه مناسب در ماه مبارک رمضان توصیه های برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *