بهترین افطاری در ماه رمضان
بهترین افطاری در ماه رمضان

بهترین افطاری در ماه رمضان

بهترین افطاری در ماه رمضان

بهترین افطاری در ماه رمضان

به گفته پیامبر مکرم اسلام ” صوموا تصحوا ” روزه بگیرید تا سلامت باشید . بر این اساس روزه در دین اسلام یکی از عوامل حفظ سلامتی است . اما نکته ای که حائز اهمیت است درست غذا خوردن در این ماه است تا سلامتی در پی داشته باشد . تغذیه غلط در این ماه خود باعث افزایش بیماری ها و اختلالات است .

در این پست به بررسی ویژگی های بهترین افطاری می پردازیم .

۱- توصیه می شود وعده ی افطار را سبک تر و در قالب وعده صبحانه , حتما با ارامش و با آرامی میل کنید .

۲- توصیه می شود روزه خود را با خرما , کمی نمک ,آب عسل گرم , شیر گرم , آب گرم یا چای گرم کم رنگ باز کنید .

۳- از نوشیدن اب یخ , شربت های خنک و نوشیدنی های گازدار در ابتدای افطار پرهیز کنید .

 

 

 

بهترین افطاری در ماه رمضان
بهترین افطاری در ماه رمضان

 

 

۴- اگرچه با توجه به گرمی هوا نیاز است در فاصله افطار تا سحر آب و مایعات به اندازه کافی بنوشید اما توجه داشته باشید که به همراه غذای افطار و یا سحر نباشد . بلکه مدتی پس از صرف غذا آب با درجه حرارت معمولی ( و نه بسیار خنک ) بنوشید . نوشیدن مایعات به همراه غذا باعث بروز نفخ , سوءهاضمه و مشکلات گوارشی می شود که حتی ممکن است مانع از ادامه روزه گرفتن شود .
بهتر است پس از یک تا دو ساعت بعد از افطار کردن آب بنوشید .

۵- اوناع سوپ ها و آش های رقیق و گرم بهترین گزینه برای غذای افطاری می باشند . همچنین حلیم , فرنی , شله زرد , کاچی انتخاب های غذایی خوبی برای افطار می توانند باشند .

۶- از خوردن غذاهای سنگین و پرچرب در افطار پرهیز کنید . به طور مثال آبگوشت انتخاب غذایی مناسبی برای باز کردن روزه نیست و ممکن است باعث اختلالات گوارشیو تهوع شود .

۷- با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان و روزهای گرم و طولانی سال , توصیه می شود وعده شام حداقل پس از یک تا دو ساعت از افطار تناول شود .

۸- نکته بسیار مهم که بیشتر بزرگواران روزه دار توجهی به آن ندارند , برهم خوردن خوراکی های مختلف به هنگام افطار است . بسیاری از مواد غذایی به تنهایی برای بدن بسیار مفید هستند اما در اثر برهم خوری و مصرف همزمان ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی برای بدن شوند . به طور مثال مصرف همزان شیر , ترشی و ماهی .

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

تغذیه مناسب در ماه مبارک رمضان

تغذیه مناسب در ماه مبارک رمضان

تغذیه مناسب در ماه مبارک رمضان تغذیه مناسب در ماه مبارک رمضان توصیه های برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *