کم کردن وزن با افزایش انگیزه
کم کردن وزن با افزایش انگیزه

کم کردن وزن با افزایش انگیزه

کم کردن وزن با افزایش انگیزه

کم کردن وزن با افزایش انگیزه

شروع یک برنامه کاهش وزن و لاغری ممکن است در ابتدا کاری دشوار به نظر برسد . اما داشتن انگیزه کافی برای رسیدن به وزن ایده آل نیرو محرکه قوی برای رسیدن به هدف است . این مقاله به شما در داشتن انگیزه کافی , برای کاهش وزن کمک می کند .

۱٫ برای کاهش وزن مصمم باشید .
روشن و دقیق چرایی کاهش وزن خود را در یک دفترچه یادداشت کنید . این کار باعث با انگیزه ماندن در برنامه کاهش وزن می شود . هر از چند گاهی به هدف ها و چراهای خود نگاهی کنید .
پیشگیری از دیابت , طول عمر بیشتر , در پیش داشتن مهمانی مهم یا عروسی , افزایش اعتماد به نفس , اندازه شدن لباسی خاصی و … از جمله چراها برای کاهش وزن و لاغر شدن هر فردی می تواند باشد !

۲٫ انتظارتان از خود , واقع بینانه باشد .
بسیاری از رزیم های کاهش وزن ادعا می کنند که در زمان کوتاه , بیشترین کاهش وزن را خواهید داشت . در حالی بهترین حالت لاغر شدن , ۰٫۵ تا ۱ کیلوگرم در هفته است .
هدف گذاری غیر طبیعی باعث خستگی و دلزدگی از برنامه کاهش وزن می شود . خوب است اهداف کوتاه مدت و کم در نظر بگیرید تا با رسیدن به آن شوق و انگیزه بیشتری برای ادامه برنامه داشته باشید .
کاهش ۵ تا ۱۰ % از وزن فعلی شما به تقویت فشار خون و قند خون , کاهش خطر بیماری قلبی , کاهش سطح کلسترول , کاهش دردهای مفصلی و کاهش احتمال ابتلا به سرطان ها کمک بسیاری می کند .

 

 

کم کردن وزن با افزایش انگیزه
کم کردن وزن با افزایش انگیزه

 

 

 

۳٫ سبک زندگی خود را اصلاح کنید .
در برنامه کاهش وزن , لاغر شدن و رسیدن به وزن ایده آل هدفی است که دراولویت دوم قرار دارد . اولویت اول در این برنامه اصلاح سبک زندگی و رفتارهای غلط غذایی است . آرام غذا خوردن , افزایش فعالیت بدنی و انجام ورزش , حذف غذاهای مضر از برنامه غذایی از جمله فاکتورهای اصلی در اصلاح سبک زندگی است .

۴٫ موفقیت های خود را جشن بگیرید .
هر زمان که به هدف های کوچک و کوتاه مدت خود رسید , خود را تشویق کنید . این کار باعث افزایش انگیزه و میل به ادامه برنامه می شود .
همچنین هر زمان که به برنامه نرسید و از آن تخطی کردید برای خود جریمه در نظر بگیرید .

۵٫ مثبت فکر کنید .
به نتیجه بخش بودن و موثر واقع شدن برنامه فکر کنید و سعی کنید امواج منفی از خود ساطع نکنید !!!
اگر برنامه کاهش وزن اصولی داشته باشید و شما به خوبی برنامه را انجام دهید حتما به هدف خود خواهید رسید .

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

راههای کاهش وزن سریع

راههای کاهش وزن سریع

راههای کاهش وزن سریع کنترل وزن در محدوده نرمال یکی از اصلی ترین اصول برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *