زمان بارداری چی بخوریم
زمان بارداری چی بخوریم

زمان بارداری چی بخوریم ؟؟؟

زمان بارداری چی بخوریم ؟؟؟

زمان بارداری چی بخوریم

برای آن که فرزندی باهوش داشته باشیم در دوران بارداری چه بخوریم ؟

ماهی (قزل آلا )
این غذای دریایی سرشار از اسیدچرب امگا-۳ , DHA و سایر اسیدچرب های مفید است . رشد مغز و سیستم عصبی جنین به چربی های ضروری نیاز دارد . بهتر است از ماهی های تازه و بومی استفاده کنید . برای تامین قوای مغزی و عصبی نوزادتان , ۳-۲ وعده در هفته ماهی بخورید .

مارچوبه
مارچوبه گیاهی سرشار از املاح معدنی از جمله آهن است . آهن برای رشد و تکامل سیستم عصبی مورد نیاز است . این گیاه سبزرنگ نیزه ای در فصل بهار به وفور یافت می شود .

تخم مرغ
تخم مرغ سرشار از کولین است . کولین موجب رشد مغزی و ذهنی جنین است . تخم مرغ را حتما به طور کامل میل کنید . ۴-۳ تخم مرغ در هفته میل کنید .

ماست
ماست سرشار از ماده معدنی روی است که برای رشد و ترمیم بافت های جنینی در دوران بارداری مورد نیاز است . همچنین ماست غنی از کلسیم است که به رشد و استحکام استخوان های جنین کمک می کند . ماست حاوی باکتری های مفید ( پروبیوتیک ) است که برای سلامت دستگاه گوارش مادر بسیار مفید است .

زمان بارداری چی بخوریم
زمان بارداری چی بخوریم

 

مرکبات
مرکبات منبع غنی از ویتامین ث می باشند که موجب تقویت عملکرد سیستم ایمنی می شود . دریافت کافی ویتامین ث بدن مادر را در برابر ابتلا به بیماری ها حفظت می کند .

پنیر
پنیر حاوی پروتئین و کلسیم است . پروتئین ماده اصلی ساخت بافت های جنینی است .

سیر
سیر یکی از سبزیجات خارق العاده است که خواص درمانی بی نظیری دارد . مصرف ۳-۲ بار سیر خام در هفته از ابتلا به پره اکلامپسی ( پرفشاری خون در دوران باداری ) جلوگیری می کند .

بادام
بادام و مغزهای خام دیگر بهترین منابع منیزیم , ویتامین E , پروتئین و اسیدهای چرب مفید می باشند . طبق مطالعات انجام شده دریافت کافی از بادام خطر ابتلا به آلرژی و حساسیت ها را کاهش می دهد .

کانال تغذیه سالم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *