برای درمان کمردرد چه بخوریم
برای درمان کمردرد چه بخوریم

برای درمان کمردرد چه بخوریم ؟؟؟

برای درمان کمردرد چه بخوریم ؟؟؟

برای درمان کمردرد چه بخوریم

برای درمان کمردرد چه بخوریم ؟ توصیه هایی برای درمان کمردرد به کمک تغذیه
متاسفانه امروزه کمردرد مشکل سلامتی رایجی شده است . بیشتر بزرگسالان حداقل یکبار در طول عمر خود کمردرد را تجربه کرده اند .

علت کمردرد چیست ؟
علل کمردرد بسیار و گسترده است . کمردرد اصولا ناشی از مشکل در عضله , مفصل , دیسک های کمری , اعصاب و یا استخوان های ستون فقرات است . درد ممکن است در هر نقطه ای از نخاع ایجاد شود ؛ درد در نواحی انتهایی ستون فقرات بسیار شایع تر است .

 

 

برای درمان کمردرد چه بخوریم

برای درمان کمردرد چه بخوریم

توصیه های تغذیه ای برای درمان کمردرد

چندین ماده مغذی و مکمل برای درمان هرچه زودتر کمردرد وجود دارد . مکمل درمانی صحیح زیر نظر متخصص تغذیه موجب کاهش درد و التهاب , درمان دیسک , استحکام استخوان ها و تقویت سیستم عصبی می شود .

روغن ماهی – روغن ماهی سرشار از اسید چرب امگا-۳ است . این اسیدچرب ضروری یکی از مواد ضد التهابی طبیعی و بسیار قوی در بدن است . التهاب باعث درد و سختی در حرکت می شود . متاسفانه داورهای شیمیایی ضد التهابی با آن که موجب کاهش التهاب در بدن می شوند اما عوارض جانبی از جمله خونریزی گوارشی , حملات قلبی می شوند به همین دلیل توصیه می شود که در کوتاه مدت مصرف شوند و مصرف آن ها در طولانی مدت اکیدا توصیه نمی شود . میزان دوز مصرفی کپسول روغن ماهی بهتر است طبق شرایط بیمار و زیر نظر متخصص تغذیه صورت گیرد .

منیزیم – صرف نظر از کمر درد , منیزیم برای اسپاسم و گرفتگی های عضلانی بسیار مفید است . منیزیم موجب شل شدن عضلات بدن است و برای همه نوع دردهای عضلانی , گرفتگی و کشیدگی عضلات مفید است . دریافت مکمل منیزیم بهتر است زیر نظر متخصص باشد , اما بهترین منابع غذایی طبیعی منیزیم عبارتند از : سبزیجات برگ سبز تیره و مغزها .

گوگرد – گوگرد نیز به صورت ماده ای ضد التهابی در بدن ایفای نقش می کند و برای دردهای مفصلی بسیار مفید است . سیر و پیاز از بهترین منابع طبیعی گوگرد می باشند .

در نهایت خوب است به برخی از موادغذایی که باعث افزایش التهاب و درد در بدن می شوند اشاره کنیم : قند و شکر , گلوتن , آرد سفید , شیر گاو , گوشت قرمز و گوشت ماکیان . بهتر است مصرف این قبیل مواد غذایی را از برنامه غذایی خود کاهش دهید .

کانال تغذیه سالم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *