درمان قندخون بالا با سبک زندگی سالم
درمان قندخون بالا با سبک زندگی سالم

درمان قندخون بالا با سبک زندگی سالم

درمان قندخون بالا با سبک زندگی سالم

اگر واقعا به فکر کاهش قند خون خود هستید این فاکتورهای سبک زندگی را که بر قند خون شما تاثیرگذارند را در نظر داشته باشید .

استرس : استرس به طرق مختلف اثرات منفی بر سلامتی دارد از جمله افزایش فشار خون , سردرد و پریشانی . همچنین استرس قند خون را تحت تاثیر قرار می دهد . زمانی که سطح استرس افزایش می یابد , بدن هورمون های مشخصی را ترشح می کند . تاثیر آن هورمون ها ورود گلوکز بیشتر به خون (از منابع ذخیره ای ) برای پاسخ ستیز و گریز بدن است.

خواب : عمل ضروری , فراموش شده !!! متاسفانه در زندگی های امروزی خواب جز حاشیه است . در حالی که خواب و استراحت کافی یکی از اصول سلامتی و تندرستی می باشد . کم خوابیدن و عمیق نخوابیدن , کنترل قند خون را تضعیف می کند . طبق تحقیقات حتی یک یا دو شب بد خوابیدن بر سطح قند خون تاثیر گذار است .

 

درمان قندخون بالا با سبک زندگی سالم
درمان قندخون بالا با سبک زندگی سالم

 

الکل : البته نوشیدن الکل و مشروبات باتوجه به فرهنگ ایرانی و تقیدات دینی در ایران آمار نگران کننده ای ندارد . الکل اثرگذاری هورمون انسولین را کاهش می دهد در نتیجه فرد در معرض قند خون بالا و ابتلا به دیابت نوع ۲ قرار می گیرد .

فعالیت جسمانی: زندگی ماشینی امروزی افراد را وادار به نشسته بودن می کند و غالب افراد حداقل فعالیت بدنی را طی روز دارند . ابتلا به چاقی , پرفشاری خون و … از نتایج کم تحرکی است . انجام ورزش و انجام کارهای شخصی به کنترل هرچه بهتر قندخون و تاثیر گذاری هورمون انسولین کمک شایانی می کند .

رژیم غذایی : برنامه غذایی و الگوی خوراک سالم و اصولی نیز از مهمترین فاکتورهای سبک زندگی برای داشتن سلامتی است . کاهش دریافت کربوهیدرات و چربی های مضر , افزایش دریافت منابع پرفیبر ( سبزی و میوه ) از بالارفتن سریع قند خون جلوگیری می کنند. منابع غنی از کروم و منیزیم را به برنامه خود اضافه کنید . این دو ماده معدنی به عملکرد انسولین در کنترل قند خون کمک می نمایند . ادویه هایی مانند دارچین و گیاهانی مانند شنبلیله نیز در کنترل قند خون موثرند .

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

دیابت حاملگی چیست

دیابت حاملگی چیست ؟

دیابت حاملگی چیست نشان ها و علائم ابتلا به دیابت حاملگی ابتلا به دیابت نوع …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *