درمان دیابت نوع دو
درمان دیابت نوع دو

درمان دیابت نوع دو

درمان دیابت نوع دو
بیشتر افراد اولین بار که متوجه بیماری خود می شوند بسیار نگران شده و تصور می کنند هیچ راه درمان و کنترل بیماری وجود ندارد. باید بگوییم می توان دیابتی بود اما سالم ماند. دیابت بیماری مزمنی است که با اصلاح سبک زندگی به راحتی می توان آن را کنترل و از عوارض ناشی از آن جلوگیری کرد.

دو اصل مهم در کنترل دیابت؛ رژیم درمانی و تحرک جسمانی است. تغییر سبک زندگی ممکن است برای بسیاری افراد خیلی سخت باشد اما انجام آن و اصلاح کردن رفتارهای غلط مانند رزیم غذایی متعادل, سالم غذا خوردن, ورزش, تست قند خون, خواب کافی و عمیق شبانه به کنترل و مدیریت دیابت نوع ۲ کمک شایانی می کند.

اینجا ۱۰ توصیه برای اصلاح سبک زندگی آورده ایم:

۱ ساعت پس از غذاخوردن به اندازه ۱۰ تا ۲۰ دقیقه آرام راه بروید.
پیاده روی پس از غذاخوردن موجب کاهش قند خون بالارفته پس از غذا و کنترل وزن است. البته نه به این معنی که طولانی پیاده روی کرده و خود را خسته کنید.

برچسب های غذایی را دقیق بخوانید.
برچسب های غذایی اطلاعات بسیار خوبی به خصوص برای افراد دیابتی دارند. در برچسب ها تنها به دنبال قند و کربوهیدرات نباشید. میزان فیبر, مقدار چربی و انواع چربی را نیز مطالعه کنید! همچنین توجه داشته باشید اگر ماده غذایی بدون قند است دلیل نمی شود که شما مجاز باشید هر میزان که دلتان خواست بخورید!

کربوهیدرات خالی نخورید!
کربوهیدرات ها مانند نان, برنج و انواع شکلات شیرینی و … باعث تحریک انسولین و بالا بردن قند خون می شوند. همراه آن ها اگر کمی از گروه چربی ها و یا گروه پروتئینی باشد بهتر است زیرا قند خون آرامتر بالا می رود و مشکلات برای افراد دیابتی نخواهد داشت.

پروتئین های گیاهی را وارد برنامه غذایی خود کنید!
لازم نیست تنها پروتئین های حیوانی مثل گوشت قرمز بخورید. تخم مرغ, انواع حبوبات, دانه های گیاهی, شیر, مغزهای خام مانند پسته و گردو؛ نیز حاوی مقادیر خوبی پروتئین هستند.

 

 

درمان دیابت نوع دو
درمان دیابت نوع دو

 

مراقب سلامت دهان و دندان خود باشید!
افراد دیابتی بیشتر در معرض بیماری های دهان و دندان هستند. بیماری های دهان با ابتلا به بیماری های قلبی ارتباط مستقیم دارند. حداقل دوبار در روز مسواک کنید.

تصور مثبت داشته باشید!
برای درمان و کنترل هر بیماری ابتدا ایمان داشتن به موفقیت و مغلوب شدن بیماری بسیار مهم است. مطمئن باشید اگر درست همه نکات را رعایت کنید به خوبی بیماری را کنترل خواهید کرد. پس تنها به او توکل کنید! و دید مثبت داشته باشید.

شب ها زودتر بخوابید و قبل از خواب پاهای خود را معاینه کنید!
یکی از چهار نفر دیابتی دچار مشکلات پا می شود. هرگونه تغییر خاص, زخم شدن و … را مدنظر داشته باشید و به پزشک خود اطلاع دهید.
خواب شبانه درست داشته باشید. بهترین زمان خواب ۱۰ شب است. جالب است بدانید خواب کافی به کنترل و کاهش قند خون بالا کمک می کند.

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

کنترل دیابت نوع دوم

کنترل دیابت نوع دوم

کنترل دیابت نوع دوم با کنترل صحیح دیابت کیفیت زندگی خود را بالا ببرید. دیابت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *