بروکلی و بارداری
بروکلی و بارداری

بروکلی و بارداری

بروکلی و بارداری

خواص کلم بروکلی در دوران بارداری

بروکلی از سبزیجات خانواده کلم ها, که بومی ایتالیا می باشد. بروکلی سرشار از مواد مغذی , آنتی اکسیدان ها و فیتوکمیکال است. بروکلی خواص بسیاری برای شما و فرزند هنوز متولد نشده دارد. این سبزی را به صورت خام یا پخته می توانید میل کنید.

فواید بروکلی در دوران بارداری

۱٫بروکلی سرشار از آهن و اسید فولیک که مانع بروز کم خونی در دوران بارداری است. بروکلی موجب افزایش سطح هموگلوبین و جلوگیری از کم خونی فقر آهن است.

۲٫زنان بیشتر در معرض پوکی استخوان هستند زیرا دردوران بارداری استخوان هایشان ضعیف می شوند. بروکلی سرشار از کلسیم, منیزیم, روی و فسفر است که از پوکی استخوان جلوگیری می کند.

۳٫بروکلی موجب بارداری سالم و موفق است. بروکلی سرشار از فولات است که مانع نقص عصبی در جنین می شود. دریافت متعادل بروکلی موجب حفظ سلامت جنین و مادر است.

۴٫بروکلی کرم ضد آفتاب طبیعی است! تحقیقات مختلف نشان داده اند که بروکلی سرشار از گلوکرافانین و سولفورافان است که التهاب پوستی و آسیب به علت تماس بیش از حد با نور خورشید را تعدیل می کند. همچنین غنی از ویتامین E, ویتامین های گروه B , ویتامین A و K , اسید چرب امگا-۳ و فولات است. در نتیجه دریافت بروکلی به خصوص در فصل تابستان موجب حفظ سلامت پوست مادر و جنین است.

 

 

 

بروکلی و بارداری
بروکلی و بارداری

 

 

 

۵٫ بروکلی موجب تقویت سیستم ایمنی است. بروکلی سرشار از ویتامین C, بتا کاروتن, سلنیوم, روی, مس, فسفر و دیگر ویتامین و املاح معدنی مهم است.

۶٫بروکلی موجب سلامت چشم است. بروکلی حاوی بتا کاروتن است که مانع آسیب و تخریب سلول های چشمی می شود. مصرف بروکلی در دروان بارداری موجب حفظ سلامت بینایی و مانع از ابتلا به کاتاراکت می شود.

۷٫ کاهش خطر سرطان با بروکلی ممکن است! بروکلی حاوی فیتوکمیکال های قوی است که به عنوان ضد سرطان قوی عمل می کنند.

۸٫ بروکلی دیابت را مغلوب می کند! اگر باردار هستید و دچار دیابت حاملگی شده اید یکی از بهترین سبزیجات برای کنترل قند خون بروکلی است. بروکلی حاوی فیبر محلول و نامحلول است. فیبر موجب تنظیم سطح قند خون و انسولین می شود.

۹٫فیبر بروکلی مانع از یبوست است و دفع را تسهیل می بخشد. یبوست یکی از عارضه های طبیعی بارداری است که در اثر تغییرات هورمونی ایجاد می شود.

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

doctormovahed.com ادویه های مجاز در بارداری

ادویه های مجاز در بارداری مجاز به مصرف کدام ادویه در بارداری هستم؟

ادویه های مجاز در بارداری چیست؟ ادویه های مجاز در بارداری که میتوان با خیال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *