آیا چای برای کبد چرب ضرر دارد؟
آیا چای برای کبد چرب ضرر دارد؟

آیا چای برای کبد چرب ضرر دارد؟

آیا چای برای کبد چرب ضرر دارد؟

مصرف متعادل چای, به بهبود کبد چرب کمک می کند.

چای انواع مختلفی دارد. چای متداول بین ایرانیان چای سیاه است. چای سبز , چای سفید از دیگر چای هایی هستند که جدیدا طرفداران بسیاری پیدا کرده اند. میزان آنتی اکسیدان این چای ها باهم تا حدی متفاوت است. از بین همه چای ها چای سبز به علت سطح بالای آنتی اکسیدان بهتر است. البته نباید در مصرف آن و هیچ ماده غذایی زیاده روی کرد. هجمه تبلیغات رسانه ها بیان می کنند که چای سبز تاثیر به سزایی در کاهش وزن و لاغری دارد. اما باید بدانیم این تاثیر در کنار چند فاکتور بسیار مهم و ضروری دیگر مانند رژیم غذایی , فعالیت بدنی و اصلاح سبک زندگی است که می تواند موثر باشد. بدون هر یک از این سه فاکتور مهم هرگز تاثیر خاصی بر لاغری نخواهد داشت.

در این مقاله تاثیر چای در درمان کبد چرب را بررسی می کنیم اما در ابتدا باید بدانید سه اصل اساسی مثلث درمان کبد چرب یعنی رژیم غذایی اصولی, فعالیت بدنی مناسب و سبک زندگی سالم ؛ باید رعایت شود و در کنار آن برخی مواد غذایی نیز تاثیر مثبتی در درمان این بیماری دارند.
این که در یک مقاله گفته می شود ماده غذایی خاصی در درمان بیماری موثر است هرگز نباید تک بعدی به آن نگاه شود و در مصرف آن افراط کنیم تا به هدف مطلوب خود برسیم! زیاده روی در مصرف هر ماده غذایی ولو طبیعی و سالم عوارض جانبی خاص خود را برای سلامتی خواهد داشت.

 

 

آیا چای برای کبد چرب ضرر دارد؟
آیا چای برای کبد چرب ضرر دارد؟

 

 

چای تنها منبع تیانین است؛ که در چای سبز و چای سیاه یافت می شود.در تحقیقات مختلف مشاهده شده است که ترکیب تیانین موجود در چای سبز به درمان آسیب های کبدی و افزایش قوای سیستم ایمنی کمک می کند. تیانین با افزایش سطح آنزیم های آنتی اکسیدانی ,صدمات ناشی از التهاب کبدی را کاهش می دهد.

بیش از ده درصد مردم جهان از کبد چرب رنج می برند و باتوجه به سبک زندگی نادرست این بیماری متاسفانه در حال رشد است.

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

رژیم غذایی کبد چرب گرید 2

رژیم غذایی کبد چرب گرید ۲

رژیم غذایی کبد چرب گرید ۲ بیماری کبد چرب که ناشی از سبک زندگی ناسالم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *