برشتوک در بارداری
برشتوک در بارداری

برشتوک در بارداری

برشتوک در بارداری

احساس خستگی و بی حالی, بی حوصلگی به علت تغییرات هورمونی در دوران بارداری امری کاملا طبیعی است. در این دوران به علت رشد جنین و نیازهای فردی احتیاجات مادر به آنزیم ها, ویتامین ها, املاح معدنی, چربی, پروتئین افزایش می یابد.

رزیم غذایی متعادل و متنوع برای دوران بارداری بسیار ضروری است. تغذیه کافی تامین کننده احتیاجات جنین و است و در نتیجه رشد و تکامل او به بهترین صورت شکل می گیرد.

در این بین علاوه بر وعده های اصلی و غذاهای اصلی, میان وعده نیز برای تامین انرزی مهم است. برشتوک نوعی شیرینی سنتی است که شما در خانه نیز می توانید تهیه کنید. البته شکل های دیگر برشتوک که به صورت صنعتی تهیه می شوند نیز وجود دارد.

به طور مثال برشتوک تهیه شده با ارد نخودچی بسیار سیر کننده است و اگر در منزل تهیه کنید می توانید شکر آن را طبق میل خود اضافه کنید.
 
برشتوک های صنعتی نیز اگر غنی شده باشند و به ان فیبر اضافه کرده شده باشد برای دوران بارداری مفید است که می توانید ان را با شیر گرم مخلوط کرده و میل کنید.

یکی از عارضه های جدی دوران بارداری یبوست است. در صورتی که یبوست تا حدی حل شود سایر عوارض نیز تقلیل می یابند. فیبر موجود در برشتوک, در میوه و سبزی به دفع راحت مادر کمک می کند. همچنین رفع یبوست به تنظیم اشتها کمک می کند تا مادر میل به غذا خوردن و دریافت مواد مغذی داشته باشد.

برشتوک در بارداری
برشتوک در بارداری

البته در خوردن برشتوک صنعتی زیاده روی نکنید. زیرا این قبیل محصولات حاوی شکر, چربی و نمک بالایی هستند تا طعم دلچسبی داشته باشند و مصرف زیاد این ها باعث بروز مشکلات سلامتی در بارداری می شود.

همانطور که افراط در هر چیزی مضر است. دریافت بیش از حد سبوس نیز مانند عدم مصرف آن مشکل زا است و ممکن است باعث بروز نفخ, دل درد شود.

اگر دچار مشکلات روده ای هستید مصرف این محصولات باعث التهاب و مشکلات بیشتر است.

برشتوک شیرینی سنتی
در سایت های مختلف اشپزی روش پخت خانگی برشتوک امده است. می توانید برای داشتن میان وعده ای سالم و مغذی از آن استفاده کنید.

 
 

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

doctormovahed.com ادویه های مجاز در بارداری

ادویه های مجاز در بارداری مجاز به مصرف کدام ادویه در بارداری هستم؟

ادویه های مجاز در بارداری چیست؟ ادویه های مجاز در بارداری که میتوان با خیال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *