سرماخوردگی و چای
سرماخوردگی و چای

سرماخوردگی و چای

سرماخوردگی و چای
با تغییر فصل, ماه های شهریور و اسفند جز ماه هایی هستند که افراد بیشتر در معرض سرماخوردگی قرار می گیرند.

آنفلونزا باعث بروز تب, سرفه و درد در بدن می شود. این بیماری در افراد سالم یک هفته تا ده روز طول می کشد اما برای افراد با شرایط خاص مانند زنان در دوران بارداری, افراد سالمند و کودکان خردسال ممکن است خطرناک باشد. به خصوص آن که زنان در دوران بارداری منع استفاده از داروها را دارند.

سرماخوردگی ساده یکی از راه های پاکسازی بدن است که به تقویت سیستم ایمنی نیز کمک می کند. ابتلا به سرماخوردگی برای افراد سالم که دچار بیماری خاصی نیستند, نه تنها مضر نیست بلکه بسیار مفید هم است.

با استراحت کردن, کاهش تنش و اضطراب, تغذیه سالم مثل سوپ ساده مرغ به راحتی می توان بهبود یافت.

چیزی که در سالیان اخیر رواج یافته واکسن آنفولانزا است. این واکسن حتما باید با تشخیص پزشک تجویز شود و نباید به خاطر فرار از سرماخوردگی هر سال واکسن بزنید. تغذیه سالم, نشاط در زندگی, داشتن فعالیت بدنی احتمال ابتلا به سرماخوردگی را تا حد زیادی کاهش می دهد.

سرماخوردگی و چای
سرماخوردگی و چای

گیاهان دارویی نیز یکی از موارد پر مصرف برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی هستند. یکی از این ها چای است. چای انواع مختلفی دارد. چای ها حاوی آنتی اکسیدان هایی هستند که در روده تبدیل به ترکیباتی می شوند که به مقابله با عفونت کمک می کند.

آنتی اکسیدان ویژه موجود در چای فلاوونوئید نام دارد که علاوه بر چای در توت ها نیز یافت می شود. فلاوونوئیدها در تنظیم و تقویت سیستم ایمنی نقش دارند.

علاوه بر چای؛ آویشن, نعناع و یا دارچین نیز حاوی آنتی اکسیدان های قوی هستند که نوشیدن ان ها به صورت جوشانده در حد اعتدال به پاکسازی ترشحات سینوسی و تقویت سیستم ایمنی کمک می کند.

کانال تغذیه سالم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *