برای کبد چی خوبه ؟؟؟
برای کبد چی خوبه ؟؟؟

برای کبد چی خوبه ؟؟؟

 برای کبد چی خوبه ؟؟؟

برای کبد چی خوبه – برای کبد چرب چی بخوریم ؟؟؟
امروزه کبد چرب غیر الکلی ( NAFLD ) یکی از شایع ترین بیماری های کبدی در سراسر دنیا است . در صورت عدم کنترل کبد چرب غیر الکلی ( NAFLD ) , ممکن است فرد دچار سیروز کبدی , سرطان کبد و یا جتی نارسایی کبدی شود .
کبد چرب در صورتی که در مراحل اولیه تشخیص داده شود و برنامه درمانی آن آغاز گردد به راحتی قابل بازگشت است . متاسفانه سن ابتلا به این بیماری در سنین پایین نیز شایع شده است و تنها در افراد چاق و مبتلا به اضافه وزن مشاهده نمی شود .

راهکارهای اصلی برای درمان کبد چرب عبارتند از :

  • کاهش توده چربی انباشته شده در کبد
  • کاهش آسیب های کبدی
  • تقویت و بهبود عملکرد هورمون انسولین
  • کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده آل

 

برای کبد چی خوبه ؟؟؟
برای کبد چی خوبه ؟؟؟

 

 

رعایت نکات زیر در داشتن کبد سالم موثر است :

غذاهای گیاهی به خصوص سبزیجات خام بخورید . در صورتی که از برنامه کاهش وزن و لاغری پیروی می کنید در مصرف میوه ها افراط نکنید . میوه ها سرشار از قند می باشند . در حالی که سبزیجات مقدار بسیار کمتری قند دارند . به همین دلیل در مصرف سبزیجات آزاد هستید .
البته به خاطر داشته باشید که سبزیجات نشاسته ای کالری بیشتری دارند و در این مورد آزاد نیستید !!!

پروتئین های با کیفیت را وارد برنامه غذایی خود کنید . گوشت لخم , تخم مرغ , ماهی و مرغ , حبوبات (انواع لوبیا و عدس ) از بهترین منابع طبیعی پروتئینی می باشند .

از نوشیدن اب یخ دوری کنید . با توجه به اینکه وارد فصل گرما می شویم , به خاطر داشته باشید نوشیدن آب یخ و مایعات با دمای بسیار پایین نیز یکی از علل ابتلا به کبد چرب غیر الکلی است .

نکته بسیار مهم در درمان کبد چرب غیر الکلی , کاهش دریافت چربی رزیمی است . به این ترتیب توصیه می کنیم روغن مصرفی در غذاها را تا حد امکان کاهش دهید . بیشتر از طریق بخارپز , اب پز و گریل کردن برای طبخ غذا استفاده کنید .

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

بهترین مواد غذایی برای کبد چرب

بهترین مواد غذایی برای کبد چرب

بهترین مواد غذایی برای کبد چرب کبد شما بزرگترین اندام بدنتان است . کبد اعمال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *