برای شفافیت پوست چه باید کرد ؟

برای شفافیت پوست چه باید کرد ؟

برای شفافیت پوست چه باید کرد ؟

برای شفافیت پوست چه باید کرد ؟

پوست ما اولین چیزی است که در برخورد با سایرین به چشم می آید . به همین دلیل همه افراد به دنبال داشتن پوستی سالم و شفاف هستند . این پست با پیشنهاد راهکارهای سبک زندگی و تغذیه شما را برای داشتن پوستی شفاف یاری می کند .

نوشیدن آب و مایعات کافی
کم آبی بدن باعث خشک شدن و پوسته پوسته شدن پوست می شود . حتما هر زمان که تشنه شدید آب بنوشید . به طور متوسط هر فرد در طی روز بین ۸ تا ۱۰ لیوان آب نیاز دارد .
در نوشیدن چای ها و قهوه افراط نکنید . زیرا زیاده روی در نوشیدن چای و قهوه باعث کم آبی بدن و کاهش جذب مواد مغذی مهم مانند ویتامین های گروه B و آهن از غذا می گردد .
علاوه بر آب می توانید آب سبزیجات و میوه های تازه را نیز بنوشید .

خواب کافی بسیار مهم است .
اختلال خواب در طولانی مدت تاثیرات منفی بر پوست دارد . هر فرد به طور متوسط بین ۶ تا ۸ ساعت نیاز به خواب شبانه دارد . در صورتی که دچار اختلال خواب هستید منابع غذایی غنی از منیزیم دریافت کنید , که موجب خواب عمیق و نشاط صبحگاهی است .

برای شفافیت پوست چه باید کرد ؟
برای شفافیت پوست چه باید کرد ؟

لطفا سبزیجات بخورید!
بی شک سبزیجات برای سلامت بدن بسیار مفید و ضروری است . آنتی اکسیدان موجود در سبزیجات از شکسته شدن کلاژن پوست در برابر رادیکال های آزاد , جلوگیری می کند . با افزایش سن و پیر شدن , کلاژن پوست به مرور کم می شود و پوست انعطاف خود را از دست می دهد . پس بهتر است هر روز ۵-۴ واحد از سبزیجات مختلف دریافت کنید .

مراقب سلامت کبد خود باشید !
کبد اندام اصلی برای سم زدایی بدن است . در صورتی که کبد دچار اختلال شود , مشکل کبد در پوست ظاهر می شود .

قند و شکر ممنوع!
اگر می خواهید پوست شفاف داشته باشید مصرف انواع قند و موادغذایی قندی را محدود کنید . قند خون بالا به کلاژن پوست متصل می شود و باعث آسیب به پوست می شود .

چربی های مفید را وارد برنامه غذایی خود کنید .
چربی یکی از اجزای اصلی ساختمان پوست است . چربی کافی در پوست مانع از خشک شدن و پوسته پوسته شدن آن می گردد . روغن زیتون , روغن دانه ها , روغن ماهی , روغن نارگیل و … از بهترین روغن ها برای بدن و پوست می باشند .

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

تغذیه در هفته دوازدهم بارداری

برای حفظ سلامت پوست چه باید کرد ؟

برای حفظ سلامت پوست چه باید کرد ؟ پوست علاوه بر نقش مهمی که در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *