تغذیه در هفته دوازدهم بارداری
تغذیه در هفته دوازدهم بارداری

برای حفظ سلامت پوست چه باید کرد ؟

برای حفظ سلامت پوست چه باید کرد ؟

پوست علاوه بر نقش مهمی که در زیبایی دارد در واقع اولین سد دفاعی بدن است پس باید بسیار مراقب ان باشیم. در این مقاله راه های حفظ سلامت پوست را بیان کرده ایم.

۱٫استرس خود را کاهش دهید.
متاسفانه با مدرن شدن زندگی, اضطراب و استرس انسان هم بیشتر شده است. بیشتر بیماری های شایع امروزی ریشه در اعصاب فرد و شیوه زندگی او دارد. استرس یکی از معضل های سلامتی بشر امروزی است که اجتناب ناپذیر است. اما می توان با راهکارهایی آن را تعدیل کرد. استرس باعث افزایش تولید و ترشح اندروژن در بدن و در نتیجه افزایش تولید چربی پوست می شود. افزایش میزان چربی در پوست خود زمینه ساز آکنه است.

۲٫ از لوازم بهداشتی معتبر برای پوست به ویژه پوست صورت استفاده کنید.

برای حفظ سلامت پوست چه باید کرد
برای حفظ سلامت پوست چه باید کرد

۳٫به میزان کافی آب, منابع آنتی اکسیدانی مانند میوه و سبزی بخورید. ابرسانی کافی و آنتی اکسیدان ها از چروک شدن پوست جلوگیری می کنند.

۴٫ به اندازه کافی بخوابید.
خواب خوب و کافی حلقه مفقوده زندگی مدرن است. بیشتر افراد به خواب به چشم کاری بیهوده نگاه می کنند. درحالی که خواب عمیق و کافی موجب تجدید قوا, پاسکازی پوست و افزایش سطح کیفی زندگی شما در روز بعد می شود. پس برای داشتن پوست سالم و با نشاط حتما به میزان کافی خواب شبانه داشته باشید.

۵٫ از کرم های مرطوب کننده مخصوص کودکان استفاده کنید. این گونه از کرم ها یا صابون ها کمترین میزان اسانس و خوشبو کننده ها را دارند و کمتر باعث تحریک پوست می شود.

۶٫حتما ارایش خود را شب ها پاک کنید. باقی ماندن مواد ارایشی بر پوست مانع از نفس کشیدن آن است و در دراز مدت باعث چروک شدن می شود.

۷٫ محصولات لبنی را در برنامه خود داشته باشید. همچنین شیربادام به آبرسانی و شفافیت پوست کمک بسیاری می کند.

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

برای شفافیت پوست چه باید کرد ؟

برای شفافیت پوست چه باید کرد ؟ برای شفافیت پوست چه باید کرد ؟ پوست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *