براي زايمان راحت چه بخوريم
براي زايمان راحت چه بخوريم

برای زایمان راحت چه بخوریم ؟

برای زایمان راحت چه بخوریم ؟
هفته‌های آخر قبل از زایمان چه بخوریم؟

 

چی بخورم تا سطح انرژیم در هفته های آخر بارداری افزایش داشته باشه؟
اواخر سه ماهه سوم بارداری انرژی مادر افت پیدا می کند و اغلب بی حال می شوند. زیرا وزن جنین هم دیگر افزایش پیدا کرده است. میزان کالری مورد نیاز مادر در اواخر بارداری ۳۰۰ کالری بیشتر است. با دریافت غذای کافی مادر انرژی کافی و توان برای زایمان خواهد داشت.

معجون
معجون شیر, معجون مغزهای خام و تازه, سالاد میوه ها مخلوط های خوبی هستند که حاوی سه درشت مغذی اصلی ( چربی, پروتئین و کربوهیدرات) می باشند. کربوهیدرات ها برای سوخت انرزی و تنظیم قند خون ضروری است و از بروز خستگی و افت انرزی جلوگیری می کند.

میوه
میوه حاوی کربوهیدرات است و انرزی بدن را افزایش می دهد. همچنین میوه ها حاوی ویتامین ث هستند که برای سلامت عمومی بدن ضروری است. برای افزایش انرژی سیب را با منبع پروتئینی مثل پنیر یا کره بادام زمینی میل کنید.

 

 

برای زایمان راحت چه بخوریم
برای زایمان راحت چه بخوریم

 

 

پنیر
پنیر منبع بسیار خوب پروتئین است. دریافت کافی پروتئین برای زنان باردار, سلامت کلی بدن مادر و جنین را حفط می کند. شیر, ماست, کشک و دوغ نیز از دیگر منابع پروتئینی لبنی هستند که مادران باردار می توانند در سبد غذایی خود آن ها را داشته باشند.

 

برای زایمان راحت چه بخوریم
برای زایمان راحت چه بخوریم

 

 

بادام زمینی
بادام زمینی منبع خوب پرتئین و چربی های ضروری است. البته توجه داشته باشید دریافت زیاد چربی ها باعث افت انرژی و بی حالی است اما بادام زمینی, زیتون و کنجد حاوی چربی های مفید هستند که سطح انرژی مادر را افزایش داده و برای زایمان موفق آماده می کند. همچنین بادام زمینی حاوی اسید فولیک است که برای رشد و تکامل جنین لازم است.

آب
حتما در اواخر بارداری به میزان کافی آب بنوشید. کم آبی خود یکی از دلایل اصلی بروز خستگی و افت انرژی است .

کانال تغذیه سالم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *