افزایش هوش جنین و 8 توصیه مهم در دوران بارداری
افزایش هوش جنین و 8 توصیه مهم در دوران بارداری

افزایش هوش جنین و ۸ توصیه مهم در دوران بارداری

افزایش هوش جنین و ۸ توصیه مهم در دوران بارداری

برای افزایش هوش جنین چه بخوریم ؟

افزایش هوش جنین مقوله ای است که همه مادران باید بدانند…
همه مادر پدرها دوست دارند که فرزندانی سالم , شاد و باهوش داشته باشند. اما غالبا نمیدانند چه نکاتی را باید رعایت کنند. در اینجا نکات مهمی برای داشتن فرزندان سالم و باهوش ارائه می گردد.
از هنگام تشکیل نطفه , سلولها شروع به تقسیم و تمایز میکنند. از این زمان  تا هنگام تولد سلول های مغزی در حال شکل گیری , تقسیم و تمایز هستند که طبق مطالعات انجام شده تفکرات و فعالیت های ذهنی مادر در  شکل گیری مغز جنین موثر است.
مادران در دوران بارداری با انجام اقداماتی ساده می توانند از فرزندی باضریب هوشی بالا بهره مند باشند.

۱٫ نگرانی هایتان را کاهش دهید
اگر میخواهید فرزند باهوش داشته باشید کمتر حرص بخورید!!!
پژوهش های اخیر نشان داده اند که از عوامل موثر بر هوش و رشد مغزی جنین , استرس ها و نگرانی های مادر است. مادرانی که در طول بارداری دائما نگرانی و استرس های مختلف دارند , اثرات منفی بر رشد و نمو مغزی و  شخصیتی جنین می گذارند.

۲٫ با جنین صحبت کنید
وقتی با جنین صحبت میکنید , صدای شما برایش شناخته شده و به صدای شما عادت می کند. همچنین الگو های زبانی را از همان زمان تشخیص می دهد. درباره اتفاق ها و فعالیت های روزانه , و یا برنامه یتان با او صحبت کنید. برایش با صدای بلند قرآن یا کتاب بخوانید تا گوش او را به شنیدن تشویق کنید تا آماده دنیای بیرون شود.

۳٫ ورزش سبک انجام دهید
برای کاهش استرس و آرام شدن , و نیز تنطیم اشتها بهتر است حداقل روزانه نرمش یا پیاده روی در سطح صاف داشته باشید.

افزایش هوش جنین و 8 توصیه مهم در دوران بارداری
افزایش هوش جنین و ۸ توصیه مهم در دوران بارداری

توصیه های تغذیه ای مفید بمنظور افزایش ضریب هوشی نوزاد

۴٫ مصرف شکر را به حداقل ممکن برسانید
شکر حداقل ارزش غذایی را دارد و از جهت تغذیه ای در دسته مواد غذایی ناسالم قرار دارد. مصرف مواد غذایی بسیار شیرین تعادل سطح هورمون انسولین را در خون برهم می زند. که این عدم تعادل ممکن است بر عملکرد ذهنی جنین اثر منفی بگذارد. بهترین روش برای کاهش مصرف شکر این است که به برچسب های مواد غذایی توجه بیشتری داشته باشید و از مصرف نوشابه های گازدار , انواع کیک و شیرینی های مختلف و همین طور آبمیوه های صنعتی پرهیز کنید.

۵٫ میوه و سبزی تازه فراموش نشود!
مصرف کافی میوه و سبزی علاوه بر اینکه به کنترل وزن و سلامت مادرکمک می کند , ویتامین ها و املاح معدنی مختلف مورد نیاز بدن مادر و جنین را نیز فراهم میکند و نیاز مادر را به مکمل های غذایی کاهش میدهند.
به طور مثال مصرف میوه و سبزیجات به رنگ  نارنجی به ویژه هویج و زردآلو به خاطر دارا بودن بتاکاروتنی یا همان پیش ساز ویتامین A تاثیر بسیار مطلوب بر روی رشد و تکامل مغزی و بینایی جنین دارد.

۶٫ روغن های سالم بخورید
اشتباه رایجی وجود دارد که مادران باردار چربی کمتری دریافت کنند تا دچار اضافه وزن نشوند. این تفکر صحیحی نیست. بلحاظ اینکه ,  غالب مواد تشکیل دهنده  بافت مغز , لیپیدیا همان چربی است واز اینرو دریافت اسیدهای چرب ضروی و غیر اشباع در طول بارداری برای رشد و تکامل بافت مغزی جنین بسیار الزامی است. بهتر است دریافت گروه های چربی مفید در رژیم غذایی روزانه مادر وجود داشته باشد. مفید ترین اقلام موجود در این گروه مغزها هستند , بادام , پسته , گردو و فندق را حتما” در برنامه غذایی مادئر قرار دهید. همچنین دریافت کافی امگا۳ و امگا۶ که در ماهی و غذاهای دریایی یافت میشود برای سلامت مغز جنین مفید است و به بهبود ساختار عصبی و خون رسانی مناسب به بافت مغزی و همینطور رشد سیستم ایمنی کمک می کند.
در نهایت توصیه اکید می شود که مصرف چربی‌های جامد و چربی‌های حیوانی در مادر کاهش یابد.

۷٫ از مصرف کلسیم غافل نشوید!
از مواد معدنی مهم مورد نیاز مادران که نقش به سزایی در سلامت مغز و باهوش شدن کودکان دارد کلسیم است.
یکی از منابع غنی کلسیم , شیر و لبنیات است , که علاوه بر تامین کلسیم , پروتئین و اسیدچرب های غیر اشباع مورد نیاز مادر و جنین را تامین می کنند.
مصرف شیر و لبنیات ۴-۳ واحد در روز از نوع کم‌چرب توصیه می‌شود.
یکی دیگر از منابع کلسیم  کنجد می باشد که علاوه بر تامین کلسیم امگا۳ بالایی دارد و می تواند بر روی ضریب هوشی نوزاد تاثیر بسزایی داشته باشد. لذا توصیه می‌شود حتما” در برنامه غذایی مادر منظور گردد.

۸٫پروتئین کافی دریافت کنید
حداقل هفته ای دوبار ماهی را در رژیم غذایی تان قرار دهید. مصرف ماهی سبب افزایش هوش جنین در زبان شناختی و مهارت های رفتاری کودک می شود. همچنین در طول هفته ۳-۴ بار تخم مرغ مصرف کنید پژوهش های اخیر نشان می دهد ترکیبات موجود در تخم مرغ به رشد سلول های مغزی جنین کمک می کند.

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

doctormovahed.com ادویه های مجاز در بارداری

ادویه های مجاز در بارداری مجاز به مصرف کدام ادویه در بارداری هستم؟

ادویه های مجاز در بارداری چیست؟ ادویه های مجاز در بارداری که میتوان با خیال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *