آیا مصرف عسل در دوران بارداری ضرر دارد ؟

مصرف عسل در دوران بارداری

آیا خوردن عسل در بارداری ضرر دارد؟

مصرف عسل در دوران بارداری

عسل غذایی سالم و مقوی , و شیرین کننده ای طبیعی است . سوال بسیاری از خانم های باردار این است که آیا می توانند با خیال راحت عسل بخورند ؟
بارداری مرحله ای خاص در زندگی هر زنی است . خوب و درست غذا خوردن مهمترین راه برای حفظ سلامت مادر و جنین است و همچنین سلامت آینده جنین را تضمین می کند . این پست اطلاعات کاملی درباره مصرف عسل حین دوره بارداری به شما می دهد .

فواید عسل برای سلامتی به خوبی شناخته شده اند . خواص آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی عسل موجب تقویت و بهبود عملکرد سیستم ایمنی می شود . همچنین عسل برای درمان گلودرد و سرفه نیز به کار می رود .

فواید عسل برای سلامتی بدن

  • افزایش قدرت سیستم ایمنی
  • کمک به درمان جراحت و سوختگی
  • درمان ریفلاکس و سوزش سردل
  • کمک به خواب عمیق و راحت
  • درمان سرماخوردگی و سرفه
مصرف عسل در دوران بارداری | آیا خوردن عسل در بارداری ضرر دارد؟
مصرف عسل در دوران بارداری | آیا خوردن عسل در بارداری ضرر دارد؟

مصرف عسل ممکن است در برخی از افراد ایجاد حساسیت و آلرژی کند , در صورتی که مادر به عسل آلرژی ندارد مصرف آن در دوران بارداری بلامانع است . برخی خانم ها از مصرف عسل در دوران بارداری , به علت احتمال آلودگی عسل به سم بوتولینیوم , اجتناب می کنند . اسپورهای این باکتری در بدن بزرگسالان توسط دستگاه گوارش از بین می رود و وارد جریان خون نمی شود . در نتیجه مصرف عسل در خانم های باردار مطمئن است و هیچ عارضه ای برای مادر و یا جنین ندارد .
در صورتی که نگران هستید, برای اطمینان خاطر بیشتر توصیه می شود از عسل های محلی استفاده نکنید و عسل پاستوریزه شده مصرف کنید .
در صورتی که مادر مبتلا به دیابت و یا دیابت بارداری می باشد , بهتر است در مصرف عسل احتیاط کند .

مصرف افراطی هیچ ماده غذایی چه باردار باشید و چه نباشید ! عاقلانه نیست . عسل انتخاب بسیار خوبی برای جایگزینی شکر و قند است . سعی کنید برای شیرین کردن از عسل استفاده کنید .

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

میزان مصرف شیر در بارداری

میزان مصرف شیر در بارداری

میزان مصرف شیر در بارداری میزان مصرف شیر در بارداری – چه نوع شیری در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *