سم زدایی و لاغری - می خواهید با سرعت لاغر شوید؟ بدن خود را سم زدایی کنید!
سم زدایی و لاغری - می خواهید با سرعت لاغر شوید؟ بدن خود را سم زدایی کنید!

سم زدایی و لاغری – می خواهید با سرعت لاغر شوید؟ بدن خود را سم زدایی کنید!

سم زدایی و لاغری – می خواهید با سرعت لاغر شوید؟ بدن خود را سم زدایی کنید!

سم زدایی و لاغری
اگر از اضافه وزن و چاقی , خستگی و متابولیسم پایین رنج می برید بهترین راه رژیم سم زدایی و پاکسازی است . البته برای شروع باید با پزشک مشورت کنید . حتما پیش از شروع این رژیم آزمایش خون و تیروئید بدهید .همچنین از نظر سلامت کبد نیز باید بررسی شوید . تا مشخص شود علت چاقی و اضافه وزن شما چیست.
در صورتی که دچار کبد چرب باشید , حتی پیروی از این رژیم سم زدا نیز نتیجه نمی دهد زیرا عملکرد کبد و آنزیم های کبدی در اثر انباشته شدن چربی مختل شده اند .

سموم تجمع یافته در بدن باعث افزایش افزایش احتمال ابتلا به سرطان , کاهش متابولیسم , راش های پوستی و بروز آلرژی می شوند . امروزه محیط زندگی ما پر از انواع مختلف سموم است . خاک , بسته بندی ها , آب , هوا , عطر و خوشبو کننده ها و … همگی حاوی سم می باشند .

این سموم به سلول های چربی وصل می شوند و غالبا در بافت چربی انباشته می شوند . بیشتر سموم محلول در چربی هستند و برای دفع , کبد می بایستی سموم را به شکل محلول در اب تبدیل کند تا از طریق ادرار , عرق , تنفس و مدفوع دفع شوند .

از بزرگترین اختلالات ناشی از تجمع سم در بدن می توان به خاصیت چاق کنندگی آن ها اشاره کرد . همچنین باعث تخریب روند متابولیسم می شوند و فرد به چاقی و دیابت نوع ۲ مبتلا می شود .

سم زدایی و لاغری - می خواهید با سرعت لاغر شوید؟ بدن خود را سم زدایی کنید!
سم زدایی و لاغری – می خواهید با سرعت لاغر شوید؟ بدن خود را سم زدایی کنید!

رژیم سم زدایی و پاکسازی بدن

  • آب کافی بنوشید . حتما بین ۸ تا ۱۰ لیوان آب در طی روز بنوشید .
  • یک لیمو تازه را در یک لیوان آب گرم حل کرده و روز را با نوشیدن آن شروع کنید .
  • میوه و سبزیجات – انواع مختلف میوه و سبزیجات تازه و فصلی را به برنامه غذایی خود اضافه کنید . سبزیجات را می توان به شکل خام و یا پخته مصرف کرد . بهتر است سبزیجات به شکل بخارپز یا آب پز پخته شوند و با روغن زیتون و آبلیمو و یا آب نارنج به آن ها طعم دهید .
  • برای طعم بهتر سالاد , سبزیجات و غذاها بهتر است از طعم دهنده های طبیعی استفاده کنید . ادویه های مختلف ( دارچین , زردچوبه و … ) , روغن های مفید و سالم ( زیتون , کنجد , نارگیل و …) , سرکه سیب , لیمو و نارنج , سبزیجات خشک معطر از جمله طعم دهنده های طبیعی و سالم می باشند که همچنین حاوی ترکیبات گیاهی مفید هستند که برای سلامتی مفید می باشند .
  • دانه ها و مغزهای تازه و خام از بهترین سم زداها می باند . تخم کدو , تخم شربتی , تخم کتان و انواع مغزها مانند بادام و گردو حاوی آنتی اکسیدان ها می باشند .

 

 

در کنار توصیه های گفته شده یکسری موادغذایی سمزداهای قوی می باشند که بهتر است برای پاکسازی از آن ها استفاده شود .

  • سیر
  • زردچوبه
  • زنجبیل تازه
  • ادویه کاری
  • کلم ها
  • سرکه سیب
کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

رژیم خروج از استپ وزنی - چطور بر ایست وزنی در مسیر کاهش وزن غلبه کنیم؟

رژیم خروج از استپ وزنی – چطور بر ایست وزنی غلبه کنیم؟

رژیم خروج از استپ وزنی چطور بر ایست وزنی در مسیر کاهش وزن غلبه کنیم؟ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *