کاهش وزن و لاغری سریع
کاهش وزن و لاغری سریع

کاهش وزن و لاغری سریع

کاهش وزن و لاغری سریع
راه های زیادی برای کاهش وزن و لاغری سریع وجود دارد اما باید دید که آیا از نظر علمی صحیح هستند و عوارض برای سلامتی فرد نخواهند داشت؟

اولین قدم در برنامه کاهش وزن و لاغری اصلاح وتنظیم ساعت فیزیولوزیک بدن است. متاسفانه امروزه بیشتر افراد ساعت شب و روز متعادل ندارند و بخشی از روز خواب و همه شب را بیدار هستند که این برخلاف طبیعت بدن انسان است. عدم تعادل در ساعت فیزیولوژیک بدن خود یکی از دلایل ایجاد چاقی مفرط یا لاغری است. بیشتر افراد چاق با اصلاح ساعت خواب, بخشی از اضافه وزن خود را از دست می دهند. بهترین زمان خوابیدن ۱۰ شب تا ۴ صبح است. که اکنون برای بیشتر افراد ساعت ۱۰ شب, سر شب است! و شام میخورند. و در نتیجه تا ساعت ۱-۲ بامداد بیدار هستند.
تنظیم ساعت خواب, ساعات غذاخوردن و به طور کلی تنظیم زندگی بر پایه روز و شب طبیعت در کنترل وزن و داشتن وزن ایده آل کمک بزرگی می کند.

کاهش وزن و لاغری سریع
کاهش وزن و لاغری سریع

گام دوم در کنترل وزن و لاغری, رژیم غذایی است. بیشتر افراد همانطور که گفته شد ساعتی پیش از خواب شبانه شام سنگین و پرچرب می خورند و بدون هضم کامل غذا به رختخواب می روند که این خود علاوه بر چاقی مضرات دیگری برای سلامت بدن نیز دارد.
یک اصل کلی برای سلامتی این است که سعی کنید پیش از ان که سیر شوید دست از غذا خوردن بکشید. زیرا جریان هورمونی برای ارسال دستور سیری از مغز کمی تاخیر دارد. در واقع با قطع غذا خوردن پیش از احساس سیری و پری در معده, شما کاملا سیر شده اید و با این منوال هرگز دچار اضافه وزن نخواهید شد.
برای داشتن رژیم کاهش وزن حتما به یک مشاور تغذیه و رزیم درمان مراجعه کنید. هرکسی قادر به تنظیم رژیم نیست و بدانید اثر منفی یک رزیم غیر اصولی ممکن است سال ها بعد با بروز یک بیماری خود را نشان دهد… پس به سلامت خود احترام بگذارید.

در نهایت افزایش فعالیت بدنی است. بیشتر افراد با ماشینی شدن زندگی حداقل فعالیت بدنی را دارند. سعی کنید به تدریج فعالیت جسمانی خود را افزایش دهید.

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

رژیم لاغری سه روزه

رژیم لاغری سه روزه

رژیم لاغری سه روزه لاغری و کاهش وزن در حفظ سلامتی بسیار مهم است اما …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *