کاهش وزن سالم - وزن کم کردن با چند توصیه سالم و صحیح
کاهش وزن سالم - وزن کم کردن با چند توصیه سالم و صحیح

کاهش وزن سالم – وزن کم کردن با چند توصیه سالم و صحیح

کاهش وزن سالم – وزن کم کردن با چند توصیه سالم و صحیح

کاهش وزن سالم با سه اقدام مهم
کلید اصلی و راهگشا در مسیر لاغری و رسیدن به وزن ایده آل تغییرات حتی بسیار کوچک در عادات رفتاری غذایی و سبک زندگی است.

۱۵ دقیقه زودتر از همیشه به رختخواب بروید : آیا خواب در کنترل وزن موثر است ؟ دو هورمون لپتین و گرلین , هورمون های کنترل کننده سیری و اشتها می باشند که به طور وسیعی توسط خواب کنترل می شود. خواب . استراحت ناکافی باعث افزایش گرسنگی و تمایل بیشتر فرد به مصرف کربوهیدرات ها در طول روز می گردد. در صورتی که فرد به اندازه کافی بخوابد , سطح این هورمون ها و اشتها در قرد کاملا تحت کنترل و منظم خواهد بود. به همین جهت ۱۵ دقیقه زودتر از زمان همیشه به رختخواب بروید تا ساعت خواب خود را تنظیم کنید. ساعت خواب سالم بین ۱۰ شب تا ۴ صبح , در حدود ۶ ساعت می باشد.

کاهش وزن سالم - وزن کم کردن با چند توصیه سالم و صحیح
کاهش وزن سالم – وزن کم کردن با چند توصیه سالم و صحیح

مصرف هر ماده غذایی حاوی شکر و قند را به شدت محدود کنید : از جمله مواد غذایی سرشار از قند , می توان به نوشیدنی های صنعتی و انواع نوشابه ها اشاره کرد. تا به حال به این نکته علمی برخورده اید که اسپارتام و یا سوکرالوز موجود در این نوشیدنی ها باعث افزایش اشتها می گردد؟ اغلب نوشیدنی ها و ابمیوه های صنعتی حاوی مقادیر بالایی قند و شیرین کننده ها می باشند. به طور مثال یک آب پرتقال صنعتی تک نفره حاوی ۲۵ گرم شکر است که معادل ۵-۶ حبه قند است!
برای شروع تغییر در عادات غذایی خود توصیه می کنیم نوشابه و آبمیوه های غیر طبیعی را از رژیم غذایی خود حذف کنید. و به عنوان جایگزین از آب میوه های طبیعی , شربت انگور و شربت های خانگی استفاده کنید.

در طی روز از انواع مختلف منابع پروتئینی میل کنید : پروتئین , درشت مغذی اساسی در پروسه کاهش وزن است. برای رسیدن به وزن ایده آل بهتر است در طی روز از منابع پروتئینی به طور متنع و متعادل دریافت کنید. به طور مثال مصرف یک تخم مرغ کامل در وعده صبحانه , علاوه بر ایجاد سیری طولانی مدت و جلوگیری از دریافت کالری اضافی در طول روز , از ریزه خواری و تمایل به کربوهیدرات ها جلوگیری می کند.
همچنین در فرآیند کاهش وزن و از دست دادن توده چربی , پروتئین برای ساخت و حفظ عضله ضروری است.

 

با سه کلید طلایی  در مسیر لاغری , رسیدن به سلامتی و وزن ایده آل گام بردارید.

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

اشتباهات رایج در کاهش وزن

اشتباهات رایج در کاهش وزن

اشتباهات رایج در کاهش وزن کاهش وزن و لاغری از تمایلات بسیار رایج امروزی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *